Det var precis som om Gud ville säga: Jag besvarade din bön.

För snart två år sen kom en indisk kvinna, Esther, och hälsade på mig över dagen i Gävle där jag bodde då.

     Jag träffade henne på min missionsresa till Indien året innan och vi blev vänner och höll kontakten även efter att jag och mitt team åkt hem till Sverige igen. Så då jag fick veta att hon skulle till Sverige och vara hos en kompis i Uppsala ett tag så tog det inte lång tid förrän vi bestämde att hon skulle komma och hälsa på mig över dagen. Vi hade en jättebra dag tillsammans och det var så roligt att få träffa henne igen.


Jag och Esther väntar på att hennes tåg ska rulla in på perrongen.


Då jag lite sorgset hade vinkat av henne vid tåget och började gå hem dröjde det inte många minuter förrän det slog mig - det var ju precis det här som jag hade bett om den där kvällen i Dehradun då jag och teamet satt i taxin och precis skulle åka iväg till tågstationen för att sedan åka vidare till Delhi. Jag hade bett om att jag någon gång skulle få träffa Esther igen. Men sen hade jag glömt bort det; jag hade glömt bort att jag bad Gud om att få träffa henne igen. Men då jag gick från stationen och hem den där kvällen så kände jag hur den Helige Anden påminde mig om allt. Det var precis som om Gud ville säga: Jag besvarade din bön.


Jag har tänkt på det där en hel del sen dess. Det var inte mycket jag bad om den där gången egentligen, men ändå så ville Gud verkligen ge mig det jag bad om. Det är så Han är. Han älskar oss och vill ge oss allt som vi ber Honom om så länge det inte går emot Hans ord. Till och med de saker som vi själva kanske har glömt bort att vi har bett Honom om...


/ Erica


Kommentarer
Skrivet av: Mandy

jA man mår så bra av att träna :)

2009-08-09 @ 13:03:51
URL: http://mizzmandy.blogg.se/
Skrivet av: Viktoriae - En må bra blogg med självkänsla och där positivt tänkande ligger i fokus

Vilken häftig känsla att känna att Gud besvarade din bön..!!

2009-08-09 @ 13:18:03
URL: http://viktoriae.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Ska vi komma ihåg dig?

Mail: (det är bara vi som ser den!)

Hemsida/blogg:

Kommentar:

Trackback
Follow toliveforchrist

Jesussajten.se


RSS 2.0