Lovsång betyder så grymt mycket för mig!

Ända sen jag blev kristen har jag tyckt om lovsång, men det var ett tillfälle då jag var på min första missionsresa i Indien 2006 och hade det jobbigt på grund av lite olika saker som lovsång började betyda mer för mig än någonsin förr. Det blev mer än något som jag tyckte om. Jag kommer ihåg hur jag satt på en nattbuss från Delhi till Dharamshala och lyssnade på all lovsång som jag hade lagt in på min mp3-spelare innan jag åkt hemifrån ungefär en vecka tidigare. Lovsången blev som läkedom för mig då, och ända sen den kvällen så betyder lovsång mer för mig än vad jag kan beskriva med ord. Lovsång tröstar mig, uppmuntrar mig och inspirerar mig på ett sätt som väldigt få andra saker gör. Jag älskar det. Jag älskar hur lovsång ärar Jesus och hur underbart det känns att få vara en del i det…


Kommentarer

Skriv din kommentar här:

Namn:
Ska vi komma ihåg dig?

Mail: (det är bara vi som ser den!)

Hemsida/blogg:

Kommentar:

Trackback
Follow toliveforchrist

Jesussajten.se


RSS 2.0