Tre olika sätt att vara involverad i mission...

Mission är viktigt. Det är något som jag tror att alla kristna håller med mig om.
     Eftersom det är så viktigt så tycker jag att alla ska vara involverad i det på något sätt. Vill man inte åka ut som missionär själv så kan man vara involverad genom att stödja en missionär ekonomiskt eller regelbundet be för en missionär. Känner du ingen själv så har säkert din församling kontakt med en eller flera. Fråga de, och var med och ge till församlingens missionsarbete och be för missionärerna som ni stödjer.
     Dessa två saker är lika viktiga som att åka ut själv eftersom de som har åkt ut verkligen behöver ekonomisk hjälp för att klara sig och människor där hemma som ber för de. Så tänk på det, och är du inte redan involverad på något sätt så bli det. För det behövs verkligen. Jesus har sagt att vi ska nå ut med evangeliet till alla folk (Matt 28:18-20) och det är inget litet småjobb som det handlar om då. Det är stort, och alla behövs. Missionskallelsen gäller alla.


(Bilden är hittad via Google.)

Då Jesus ser på världen så är det med tårar. Inte bara för all ondska och allt hemskt som vi gör mot varandra, utan också för att så många inte lever för Honom och inte älskar Honom. Det finns hela folkgrupper ute i världen som inte ens har hört talas om Honom än. För de skulle Jesus lika gärna kunna vara en stad i ett annat land, eller kanske en maträtt. Vi behöver berätta för de hur det verkligen är, vem Han verkligen är...

Jag känner så starkt för detta, och jag vill inget hellre än att vara med och nå alla de människor som inte har fått höra vem Han är än. Jag hoppas att du är med mig i det här, för tillsammans är vi starka.

/ Erica

Kommentarer
Skrivet av: Rebecka

aw så fint :)

jag vill följa med dig på en missionsresa någon gång eller stödja dig ekonomiskt kanske :)

2009-07-21 @ 02:16:30
URL: http://letmetellyouafashionstory.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Ska vi komma ihåg dig?

Mail: (det är bara vi som ser den!)

Hemsida/blogg:

Kommentar:

Trackback
Follow toliveforchrist

Jesussajten.se


RSS 2.0