Dagens Bibelord - Upp 21:4.

Upp 21:4: Och han skall torka alla tårar från deras ögon. Döden skall inte finnas mer och ingen sorg och ingen gråt och ingen plåga. Ty det som förr var är borta."

Det här är mitt favoritbibelord. Jag känner en sån trygghet i att veta att Gud en dag ska torka alla tårar från mina ögon och att allt hemskt som finns i världen nu inte längre kommer att finnas. Jesus har segrat och i Honom får vi en evighet utan död, sorg, gråt och plåga. En underbar evighet väntar tack vare att Jesus gav allt för oss och älskar oss så otroligt mycket. Jag är så tacksam för det. Jag vill spendera hela mitt liv med att ära Honom för det...


(Bilden är hittad via Google.)

Kommentarer
Skrivet av: Mandy

Jag tycker oxå om Bibelordet. Man har sån tryckhet och man vet att snart kommer allting vara bra. Att han själv ska torka bort våra tårar och vi ska få vara med honom :) Gillar verkligen din blogg,,ska länka till den så att flera ofrälsta ska hitta hit och får ta del av ditt skrivande.



Tack att du ber för mig :) Kram

2009-06-26 @ 18:36:02
URL: http://mizzmandy.blogg.se/
Skrivet av: ungkristenkille.

Det bibelstället kommer jag alltid förknippa med Titanic, som jag först 243579:e gången jag såg den började gråta för att det var så otroligt vackert när prästen stod där och läste detta stycke för människorna som var på väg mot sin död - allt medan psalmen "Närmare, Gud, till Dig" spelas av stråkkvartetten...

Jag grät i en och en halv timme efter att filmen var slut.

2009-06-27 @ 04:23:44
URL: http://ungkristenkille.wordpress.com

Skriv din kommentar här:

Namn:
Ska vi komma ihåg dig?

Mail: (det är bara vi som ser den!)

Hemsida/blogg:

Kommentar:

Trackback
Follow toliveforchrist

Jesussajten.se


RSS 2.0