Jesusbussen i Gävle ikväll!

Ikväll ska jag hänga vid något som kallas för Jesusbussen och brukar finnas på torget i Gävle på lördagkvällar mellan 22:00 och 00:30. Det är ett ställe där man kan få en gratis macka med kaffe, te eller varm choklad till. Man kan få komma in i bussen och sätta sig ett tag och bara hänga eller kanske prata med någon om Jesus eller något helt annat. Det är upp till en själv. Vill man att någon ska be för en så kan man säga till om det. :)
     Jag har varit med där några gånger då jag bodde i Gävle och även sen jag flyttade, och ikväll är det dags igen. Det känns riktigt kul.

Detta påminner litegrann om Pannkakskyrkan som Idah berättade om förut. Det finns lite olika varianter av detta i olika städer skulle man kunna säga. Men kort sagt så är det ett litet återkommande event vissa kvällar på helgerna. Det är helt klart något som jag tipsar om, oavsett om man är kristen eller inte.

Hoppas att vi ses ikväll! :)

Kommentarer
Skrivet av: Johan Borg

Tjena tjejer!



Himla fin sida du har! Sökte på kristna bloggar och kom hit. Vi verkar brinna för samma sak. Att Sverige är i enormt behov av Jesus är ett faktum.



Driver själv en kristen blogg, som antagligen är länkad vid mitt namn.

Tänkte att vi kunde utbyta lite länkar? Jag skriver ett inlägg om er blogg och lägger till den i min länklista, och så gör ni detsamma? :)





Guds frid, hörrni!

/Johan Borg

2009-06-13 @ 21:18:05
URL: http://ungkristenkille.wordpress.com
Skrivet av: rebecca

Mysigt med den där bussen! :)



svar: Åh spelet är ju helt underbart :D haha! Du borde verkligen testa det ;D

2009-06-15 @ 03:32:34
URL: http://beccsbox.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Ska vi komma ihåg dig?

Mail: (det är bara vi som ser den!)

Hemsida/blogg:

Kommentar:

Trackback
Follow toliveforchrist

Jesussajten.se


RSS 2.0