Sverige behöver JESUS!!!

I inlägget innan det här kunde ni läsa ett av mina starkaste vittnesbörd om då Gud helade mig då jag var deprimerad och mådde så pass dåligt så hade jag kände en längtan efter att få . Jag var en vanlig svensk tjej som hade en så jobbig uppväxt så att jag kunde ligga på golvet ute i hallen och gråta för att smärtan på insidan var så stor. Jag visste inte var jag skulle ta vägen. Jag orkade inte mer, men trots det så var det som det var, tills Jesus räddade mig. Den biten har ni hört nu. Så nu tänkte jag gå in på något annat, något som jag har tänkt på en del. Något som slog mig då jag satt och läste mitt eget vittnesbörd och tänkte: Hände det där verkligen mig!? ...

Jag sitter och gråter nu och tänker: Sverige behöver JESUS!!!
     Jag var den där vanliga tjejen. Jag bodde i en ganska fin lägenhet och hade folk som brydde sig. Jag kunde ha varit din granne eller din klasskompis. Jag kunde ha varit den där tjejen som du såg på stan en dag. En vanlig svensk tjej. Utan Jesus vet jag inte vad som hade hänt med mig, jag vill knappt tänka tanken eftersom jag är rädd att det jag kommer fram till är för hemskt. Det är så många människor i Sverige som också mår så dåligt som jag gjorde utan att ha Jesus i sina liv. Det sägs att vi lever i världens mest sekulariserade land. Vi vänder Gud ryggen. Kristendomen är för många bara ett vackert ideal och många kyrkor sover. Det är inte den sanna tron som ger liv genom Jesus Kristus som det borde vara. För Sverige behöver JESUS!!! Vi måste be för Sverige. Vi måste stå upp för vår tro och berätta om den för våra grannar, för våra klasskompisar och för människor som vi kommer i kontakt med. För Sverige behöver Jesus...

♥ Simon Ådahl - Jag tänker be för Sverige ♥


Kommentarer
Skrivet av: Sara

Sv: Tyvärr ska jag inte dit ...



Åh, tänker be för Sverige. Vi lyssnar alltid på den låten och sjunger med så högt vi kan! :D



och det stämmer verkligen, vi MÅSTE be för Sverige

2009-06-12 @ 06:49:00
URL: http://saara.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Ska vi komma ihåg dig?

Mail: (det är bara vi som ser den!)

Hemsida/blogg:

Kommentar:

Trackback
Follow toliveforchrist

Jesussajten.se


RSS 2.0