Vår tro är nyckeln!

Tänkte dela med mig lite av något som jag har tänkt på en hel del den senaste tiden - tro.
     Bibeln är väldigt tydlig med att vi måste tro för att det ska "hända saker". Om vi inte tror så sjunker vi och går miste om allt som vi skulle kunna ha fått ta del av annars. Det kan vara allt från att missa en cool promenad på vattnet till att sitta inne med migrän en hel dag för att man inte har tro för helandet. Då Petrus fick komma till Jesus på vattnet blev han rädd för att det blåste så mycket och då började han sjunka (Matt 14:28-30). I vers 31 står det att Jesus grep tag i honom och sa: Så lite tro du har! Varför tvivlade du? I Matt 21:21-22 säger Jesus sedan detta: Amen säger jag er: Om ni har tro och inte tvivlar, skall ni inte bara kunna göra det jag gjorde med fikonträdet. Ni skall också kunna säga till detta berg: Lyft dig och kasta dig i havet, och det skall ske. Allt vad ni ber om i er bön skall ni få, när ni tror.



Det är alltså väldigt tydligt att vår tro är nyckeln!
     Vi behöver tro på korsets kraft och be i tro. Gör vi det så kommer det bli fler vattenpromenader, fler dagar utan migrän, mindre sjuktid och fler berg som flyttar på sig. Då vi tror så förlöser vi korsets kraft över våra liv och saker kommer att börja hända...



Det här är något som jag längre fram känner att jag vill skriva både vittnesbörd och undervisning om. Det finns så mycket mer att säga om det här. Men tills dess: kom ihåg att vår tro är nyckeln!

Kommentarer
Skrivet av: Rebecka

åh så himla bra, berörande och inspirerande!!

tack för detta inlägg!! gud välsigne dig :)

2009-06-30 @ 00:39:56
URL: http://letmetellyouafashionstory.blogg.se/
Skrivet av: Mandy

Precis så är det!! Tron är nyckeln! Du är verkligen en välsignelse till bloggvärlden. Fortsätt köra Tjejen



Allt gott i herren.

2009-06-30 @ 22:20:03
URL: http://mizzmandy.blogg.se/
Skrivet av: Pia ♥

Väldigt bra inlägg =)

Den här versen brukar jag intala mig själv

"Your faith is your most precious thing

Don't ever leave your faith

Your faith can make a change in your life

can move a mountain

Your faith can give you your miracle

if you believe God's word"

2009-07-02 @ 07:59:24
URL: http://piakristina.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Ska vi komma ihåg dig?

Mail: (det är bara vi som ser den!)

Hemsida/blogg:

Kommentar:

Trackback
Follow toliveforchrist

Jesussajten.se


RSS 2.0