Då allt känns jobbigt...

Idag har jag haft en dålig dag. En kompis skulle komma hit och det blev inställt i sista minuten. Hon skulle stanna i nästan en vecka och jag hade längtat jättemycket. Vädret är kasst. Människor omkring mig har känts negativa idag och då jag var ute och gick för att försöka tänka på annat så blev jag blöt trots att jag hade ett paraply och som pricken över i fick jag ett hemskt skavsår så att foten blödde och jag haltade halva vägen hem...

Då man har såna dagar så är det så enkelt att man börjar tänka negativt och tycker synd om sig själv. Det gjorde jag en del idag, men sen började jag tänka på hur Paulus och Silas bad och lovsjöng Gud då de satt fängslade (Apg 16:25). Deras situation var så mycket värre än min situation, och de bad och lovsjöng Gud och de andra fångarna lyssnade på de. Det är ett perfekt exempel på vad man ska göra då allt känns jobbigt. Då ska man vända sig till Gud. Man ska be till Honom och man ska lovsjunga Honom. Lovsång är också något som alltid får iallafall mig att känna mig bättre till mods. Gud kan komma med sin frid och vända de mest jobbiga situationer om vi bara kommer till Honom och låter Honom göra sitt verk i oss. Om vi går tillbaka till Paulus och Silas så kan man om man fortsätter att läsa i det stycket se att Gud vände deras situation och det slutade med att fångvaktaren och hela hans familj blev frälsta. Det är inte illa det. ;)

Gud har vänt min dag nu och jag känner mig glad igen, och jag kände att det här var det perfekta att dela med er idag. Vi har alla jobbiga dagar ibland, eller jobbiga perioder i livet, och då finns det verkligen inget mer underbart än att bara få känna hur Gud omsluter oss med sin frid och ger oss ny styrka. Gud är god. Han vill ta oss i sin famn och göra allt bra igen...


(Bilden är hittad via Google.)

Kommentarer
Skrivet av: Linda

va trist!

2009-05-28 @ 23:57:59
URL: http://ndail.blogg.se/
Skrivet av: Sara

Sv: Ja, snart sommarlov!



Tråkigt för dig att du haft en jobbig dag.. Jag brukar alltid tänka på "footprints" då. Hjälper alltid, Gud är ju alltid med oss! <3

2009-05-29 @ 06:22:19
URL: http://saara.blogg.se/
Skrivet av: Mikaela G

Ah tufft när dem dagarna kommer... =(

När jag ser hur Jesus omfamnar lammet på bilden tänker jag ofta på mig själv när jag är ledsen. Jag kan påtagligt känna hur Jesus omfamnar mig. Man känner sig så liten och ompysslad =)



Kramar!//Miccan

2009-05-30 @ 00:37:02
URL: http://minframtid.blogg.se/
Skrivet av: rebecca

Eller så börjar man tänka positivt ^^



svar: Tackar :) Hehe!

2009-05-30 @ 14:30:55
URL: http://beccsbox.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Ska vi komma ihåg dig?

Mail: (det är bara vi som ser den!)

Hemsida/blogg:

Kommentar:

Trackback
Follow toliveforchrist

Jesussajten.se


RSS 2.0