Erica - en presentation av en Jesusgalen missionär...

Igårkväll var det Idah som berättade lite om sig själv, och nu är det min tur.

Jag heter Erica, är 20 år och bor som inneboende i den lilla byn Barknåre i norra Uppland där jag också växte upp. Man skulle kunna säga att jag har kommit tillbaka till mina rötter igen efter att ha bott i Gävle i hela tretton år.
     Tiden i Gävle var inte den bästa och jag hade det väldigt jobbigt hemma bl a, något som ledde till att jag blev deprimerad och som 16-åring hoppade av gymnasiet då det kändes som allra värst. Jag började igen sen och gick då också om ett år för att mycket var så jobbigt. Sen efter att ha klarat fyra terminer hoppade jag av och det var då jag flyttade tillbaka hit. Jag bor nu på övervåningen i mormor och morfars villa och har min egna lägenhet här skulle man kunna säga. Det är tillfälligt så att jag ska kunna plugga till ett slutbetyg på Komvux och samtidigt kunna spara pengar. Det känns underbart att ha kommit ifrån alla jobbiga minnen och att inte längre bo med mamma. Jag älskar min mamma, och vi är jättebra vänner, men på grund av omständigheter orkade vi inte bo tillsammans längre. So here I am, in Barknåre.
     Just att jag har växt upp både på landet och i stan tror jag har medverkat till att jag känner mig hemma på båda ställena. Jag kan trivas i en liten by in the middle of nowhere, men samtidigt trivas lika bra i en stad, något som jag ser som väldigt positivt. Jag tycker också att tiden i Gävle hade sina ljusglimtar, bl a så är jag med i en underbar församling där - Korskyrkan. Det är också en av anledningarna till att jag fortfarande är i Gävle en hel del ibland. :)

Annars så kan jag berätta att jag älskar katter och har tre stycken som bor här ute på landet tillsammans med mormor och morfars djur. Jag tycker också grymt mycket om att blogga, lyssna på musik där det oftast blir mycket kristet, ta tid för Gud såklart, se filmer och fotografera. Då jag fyller år i sommar ska jag få en systemkamera, något som jag är helt galet glad över.

Nästa höst ska jag söka till SOS Missionsbibelskola i Stockholm och tänkte plugga där i två år. Sen vill jag åka ut som missionär på heltid och jobba med att nå de onådda med evangeliet. Det är det här som är min stora dröm och som jag spar pengar till nu. Jag ser fram emot ett äventyrsliv som missionär. Jag vill se människor ta emot Jesus och leva för Honom, precis som jag själv har gjort sen december 2003. Han förändrade mitt liv och det är jag evigt tacksam för...

Det var allt för mig den här gången. So take care and God bless.



♥ http://faithhopelove.blogg.se ♥

Kommentarer
Skrivet av: Brian

Very well, fint skrivit vännen! Kramisar!

2009-05-10 @ 22:31:35
URL: http://bri.bloggagratis.se
Skrivet av: Jessica

Håller med. Mycket fint skrivit Erica :)

2009-05-12 @ 11:33:41

Skriv din kommentar här:

Namn:
Ska vi komma ihåg dig?

Mail: (det är bara vi som ser den!)

Hemsida/blogg:

Kommentar:

Trackback
Follow toliveforchrist

Jesussajten.se


RSS 2.0