Uppståndelsekroppen.

Förra veckan nämnde jag i ett inlägg att vi då vi blir uppryckta till Jesus i himlen innan vedermödan kommer att förvandlas och få vår uppståndelsekropp. Det är den kropp som vi sedan kommer att ha för resten av evigheten. Det är en kropp som inte kommer att åldras, inte kommer att utsättas för sjukdomar eller andra dåliga saker. Den kommer att vara perfekt.
     I 1 Kor 15 kan vi läsa vad Paulus skriver om detta. I vers 40 står det så här: Det finns också himmelska kroppar och jordiska kroppar. Men de himmelska kropparnas glans är av ett slag, de jordiska kropparnas glans av ett annat slag. I vers 42 fortsätter han med att skriva: Så är det också med de dödas uppståndelse. Det som sås förgängligt uppstår oförgängligt.
     För att leva i evigheten måste vi alltså ha en kropp som är av evigheten istället för den jordiska och tillfälliga kropp som vi har nu.

/ Erica


Kommentarer
Skrivet av: Julia

sv: Det är jätteroligt, ska göra fler ikväll tror jag :D



Har du köpt några julklappar än? :)

2009-11-27 @ 19:53:07
URL: http://juliapysslar.blogg.se/
Skrivet av: Jonas

Hej mina vänner.



Hittade eran blogg av misstag och jag kommer i fred. Jag vill ödmjukt fråga er om dessa kroppar eftersom det, i mina ögon, verkar rätt häftigt. Hur vet ni det här? Annat än bibeln så att säga. Kändes konstigt att jag missat en chans att få leva i en evighet.



Tacksam för svar.

2009-11-29 @ 14:54:05
URL: http://branstrom.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Ska vi komma ihåg dig?

Mail: (det är bara vi som ser den!)

Hemsida/blogg:

Kommentar:

Trackback
Follow toliveforchrist

Jesussajten.se


RSS 2.0