Tekniken har utvecklats och det är möjligt att injicera chip i människor!

För några år sen då jag började lära mig om den sista tiden och vad det innebär så blev jag lite chockad då jag såg att tekniken för att uppfylla profetian i Upp 13:16-17 redan finns. Det fick mig att inse ännu mer att det nog inte är så långt kvar nu. Vi går mot ett kontantlöst samhälle där man förr eller senare kommer att tvingas ta emot ett märke på högra handen eller pannan för att kunna köpa och sälja. Så här säger profetian om detta: Och det tvingade alla, små och stora, rika och fattiga, fria och slavar, att ta emot ett märke på högra handen eller på pannan, så att ingen kan köpa eller sälja utom den som har märket, vilddjurets namn eller dess namns tal.

Då jag skulle ta en buss hem från Stockholm tillsammans med mamma och mormor på den tiden, då jag nyligen börjat lära mig om det här, så ville de helst att man skulle köpa bussbiljetter innan för att det minskade risken för rån. Då slog det mig: det här är på väg att hända nu och Jesus kommer snart.
     Idag kan man inte längre betala kontant på bussarna i Stockholm eller Göteborg. Det blir allt vanligare att man handskas mindre med kontanter än tidigare. Återigen tänker jag: det här är på väg att hända nu och Jesus kommer snart...



Detta kommer från denna sida som är VeriChip Corporations hemsida. Här kan man se hur tekniken har utvecklats så att det faktiskt har blivit möjligt att injicera chip i människor. I framtiden kommer sådan här teknik att användas för att köpa och sälja och utan den kommer man att stå utanför samhället...
     Det finns redan idag flera människor som har chip injicerade även fast det inte har blivit något som kan ses som vanligt ännu. Men det kommer att gå framåt mer och mer, och om det en dag blir aktuellt för dig så tänk på vad det innebär och vad Bibeln säger om detta. I Upp 14:9-10 framgår det väldigt tydligt att alla som tar emot detta kommer att gå evigt förlorade. Har du tagit det finns det ingen återvändo. Detta kommer att förknippas med Antikrist och jag gissar på att du inte vill ha något med honom att göra.

denna sida kan man läsa mer om detta utifrån ett kristet perspektiv där man också tar upp profetian och berättar ännu mer om detta. Det finns även i Flammor artiklar om det här, bland annat den här.

Den sista tiden är nu, och snart kommer Jesus tillbaka. Om du inte är redo för det så är det hög tid att börja tänka efter var du vill spendera evigheten någonstans - med Jesus eller utan Jesus...

Kommentarer
Skrivet av: Brim

Jag tror inte man i framtiden kommer att ha nåt val utan blir chippad vid födseln, hur tragiskt detta är är. Samtidigt som det faktiskt finns fördelar.



Men lite till in i framtiden kommer också maskiner, chip, elekltronik att kunna föröka sig själv. då kommer man att födas med chip. tekniken är under utveckling, riktigt skrämmande! Det är INTE bra med levande maskiner som i science-fictionfilmerna. Levande AI ska man nog passa sig för =/

2009-06-17 @ 14:34:34
URL: http://blogg.aftonbladet.se/brim
Skrivet av: ღ DesignByMilly ღ

Hejsan! Hoppas du haft en underbar dag med sol.



Kom gärna in och fråga något i min frågestund.

Du får fråga precis vad du vill ända tills kl 20.00 :)



Kram!

2009-06-17 @ 18:49:24
URL: http://designbymilly.blogg.se/
Skrivet av: Evelina

Tävla om att bli veckans blogg? http://silverninas.blogg.se/2009/june/tavling.html

2009-06-17 @ 19:50:14
URL: http://silverninas.blogg.se/
Skrivet av: ungkristenkille.

Det är hemskt intressant med apokalyptiska texter i Bibeln och att försöka förstå dem. Skulle dock vara försiktig med att påstå att alla skulle gå evigt förlorade om man tar emot det här chippet. Ja, det står att man kommer gå evigt förlorad om man tar emot märket. Men detta är bara en tolkning. "Märket" kan vara något annat. Något med mer symbolisk betydelse till exempel.



Överlag tror jag bara inte att skrämseltaktik funkar. Jag menar, om jag skulle injicera det där chippet i armen och jag aldrig någonsin hört talas om det där bibelstället - hur kan jag då gå "evigt förlorad"? Är inte den enda skiljelinjen om jag tror på Jesus eller inte? Om jag tar emot förlåtelsens gåva eller inte?



Bara lite tankar. :)



Ha det bra!

2009-06-17 @ 21:09:26
URL: http://ungkristenkille.wordpress.com
Skrivet av: J

Hm där ser man....

2009-06-18 @ 18:28:05
URL: http://kristen.blogg.se/
Skrivet av: StenHuggarn

Hej!



Har startat en liten smidig webbring som sammanfogar våra kristna hemsidor och bloggar! Gå med du med och sprid ditt budskap, öka även trafiken till din sida.



Webbringen heter Frälsaren.



/StenHuggarn.

Skrivet av: Rebecka

Men vad händer om någon tar emot det, och sedan blir kristen? Gud förlåter ju allt?



Och Gud förlåter ju allt så länge man ångrar sig från djupet av sitt hjärta..?

2009-06-20 @ 02:53:58
URL: http://letmetellyouafashionstory.blogg.se/
Skrivet av: Madeleine

Hej, jag hittade eran blogg av en slump medan jag sökte efter kristna webbutiker. Jag kan ju säga nu att jag är glad att jag hittade hit. Jag har alltid haft lite svårt att tyda det som står i uppenbarelseboken men nu har det klarnat väldigt mkt : )

Det kanske var sänt från ovan? : )



Men jag har en fråga angående "Det finns redan idag flera människor som har chip injicerade även fast det inte har blivit något som kan ses som vanligt ännu."

Vad är det för chip och vad innebär det?



Underbar blogg! : )

Ha de bäst!

2009-10-30 @ 13:47:56
URL: http://madeleinebjorklund.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Ska vi komma ihåg dig?

Mail: (det är bara vi som ser den!)

Hemsida/blogg:

Kommentar:

Trackback
Follow toliveforchrist

Jesussajten.se


RSS 2.0