Femte punkten - Tusenårsriket av fred.

Idag tänker jag skriva om den femte punkten utifrån det här inlägget.

• Tusenårsriket av fred.

Då Jesus har kommit tillbaka till jorden och vedermödan med sina sju hemska år är slut börjar tusenårsriket. Det kommer att vara en tid av fred då Jesus kommer att regera på jorden. Så här står det i Upp 20:4 om den här tiden: Och jag såg troner, och de som satt på dem fick rätt att döma. Och jag såg deras själar som hade halshuggits därför att de hade vittnat om Jesus och förkunnat Guds ord och inte hade tillbett vilddjuret och dess bild och inte tagit emot dess märke på pannan eller handen. De levde och regerade med Kristus i tusen år. Man skulle kunna säga att detta jordiska gudsrike är som en övergång till det eviga riket med nya himlar och en ny jord som kommer att komma sen.

Just tusenårsriket är något som jag känner att jag skulle vilja lära mig ännu mer om, så det är mycket möjligt att det kommer ett inlägg med mer information om det här längre fram. :)

/ Erica


Kommentarer
Skrivet av: LovisaHenricssson

sv: haha, jag lärde mig hur alla tangenter låter, så spelade jag efter att jag hade hört låten några gånger :D

2009-10-06 @ 18:17:12
URL: http://lovisahenricssson.blogg.se/
Skrivet av: ★ SimonSvensson ☆★☆ [ZvenZon.blogg.se] ★

Sv: Haha härligt! ;D



Vad har du haft för dig idag då?=)

2009-10-06 @ 19:52:31
URL: http://zvenzon.blogg.se/
Skrivet av: Maria

Lite luddigt när man går till soc och vill ha hjälp. Enligt lagen är jag inte försörjningsskyldig längre, då han slutat skolan samt är 19 år. Däremot kan han tydligen bo hemma....trots att han inte får räknas med i hushållet när man söker bost.bidrag...väldigt mysko, men sådana är reglerna.



Vad intressanta inlägg ni kommer med. Har ni gått bibelskola och var i så fall? Kramis

2009-10-06 @ 20:27:55
URL: http://haggqvistmedq.blogg.se/
Skrivet av: rebecca

Vad tror du kommer hända efter detta "tusenårsriket"? :)



svar: Tack så mycket :D:D

2009-10-06 @ 20:42:54
URL: http://beccsbox.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Ska vi komma ihåg dig?

Mail: (det är bara vi som ser den!)

Hemsida/blogg:

Kommentar:

Trackback
Follow toliveforchrist

Jesussajten.se


RSS 2.0