Gud ger oss precis det vi behöver dag för dag.

Förra veckan så tänkte jag en del på att Gud verkligen ger oss det vi behöver dag för dag. Han är alltid med oss och Han ser till så att vi har det vi behöver varje dag. Allt vi behöver göra är att lita på Honom och följa Honom, så tar Han hand om resten. :)

     Jag började plugga igen förra veckan och läser nu några kurser på Komvux. Det blev en del krångel med att kurser inte kom upp på min sida (jag har kurserna på distans) och det blev fel med kurslitteraturen. Egentligen hade jag ingenting att oroa mig för eftersom det skulle lösa sig förr eller senare, men ändå tyckte jag att hela situationen kändes jättejobbig och jag oroade mig. Det var den dagen som jag hade fått Joh 14:1 som Dagens Bibelord. Där står det: Låt inte era hjärtan oroas. Tro på Gud och tro på mig. Snacka om ett passande bibelord. Ibland händer det att jag tar ett bibelord på morgonen ur en skål där det ligger fullt med hopvikta lappar med bibelord på som verkligen talar rakt in i mitt liv och är precis det jag behöver få höra just den dagen. Gud ger mig det jag behöver varje dag, och jag vet att Han också vill ge dig det du behöver för varje dag. Det är sån Gud är. Om vi bara söker Hans rike först ska vi få allt det andra också (Matt 6:34). Det har Han lovat.


Han tar hand om oss varje dag. Han finns alltid där med en öppen famn...
(Bilden är hittad via Google.)


/ Erica


Kommentarer
Skrivet av: rebecca

Kan kanske stämma.. Men samtidigt gillar jag att tro på att det inte är en enda person som håller efter oss. Just nu i mitt liv är det min farmor och gammelmorfar som håller reda på mig och ger mig det jag behöver. När fler människor jag älskar dör, ansluter de sig till dessa och hjälper de att hjälpa mig :)

2009-08-26 @ 01:38:05
URL: http://beccsbox.blogg.se/
Skrivet av: Anonym

såklart:)



men din vän skriver ju alrdig nåt

2009-08-26 @ 19:53:38
URL: http://kristnas.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Ska vi komma ihåg dig?

Mail: (det är bara vi som ser den!)

Hemsida/blogg:

Kommentar:

Trackback
Follow toliveforchrist

Jesussajten.se


RSS 2.0