Dagens Bibelord - Matt 4:19-20.

Matt 4:19-20: Han sade till dem: "Följ mig, så skall jag göra er till människofiskare." Genast lämnade de näten och följde honom.

Jag älskar de här verserna som beskriver hur lärjungarna började följa Jesus. De lämnade sina gamla liv bakom sig och började följa Jesus och leva helt för Honom. Han kallade de och de kom. Han gjorde de till människofiskare så att de i sin tur kunde leda fler människor till Honom. Han gav fisket en helt ny innebörd så att jag kan sitta här idag och känna att människofiskare är det jag vill hålla på med för resten av mitt liv...


(Bilden är hittad via Google.)

Kommentarer
Skrivet av: Mandy

Håller med dig =) Ja det var Josef filmen den var bra!!



kramis

2009-07-04 @ 18:27:46
URL: http://mizzmandy.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Ska vi komma ihåg dig?

Mail: (det är bara vi som ser den!)

Hemsida/blogg:

Kommentar:

Trackback
Follow toliveforchrist

Jesussajten.se


RSS 2.0