Gud har älskat oss sen vi låg i mammas mage. ♥

Igår fyllde jag år. Det var inte bara jag, min familj och mina vänner som gladde sig åt att jag 21 år tidigare hade blivit född utan även Gud och alla Hans änglar. Det tänkte jag på redan på morgonen då jag hade kommit upp och satt och läste lite i Bibeln. Jag tänkte på att Gud har älskat oss alla sen vi låg i mammas mage. Redan såg Han oss som sina underbara barn och tänkte på sig själv som vår Fader. Redan då vi låg där i magen och var så små så att vi knappt syntes så hade Han en plan för våra liv och en kallelse åt oss. ♥


I Ps 139:16 står det så här: Dina ögon såg mig när jag ännu var ett outvecklat foster. Alla mina dagar blev skrivna i din bok, de var bestämda innan någon av dem hade kommit.

     Vi kan också läsa i Jer 1:5 och Gal 1:15 om hur Gud utvalde Jeremia och Paulus redan i moderlivet. På samma sätt utväljer Han oss alla redan då. Han älskar oss så ovillkorligt mycket och vill inget hellre än att vi ska välja att gå på den väg som Han har utvalt. Den där smala vägen, ni vet.


Tyvärr så finns det också de barn som inte är önskade av sina föräldrar. Som blir övergivna och lämnade ensamma. Det finns de som blir övergivna vid födseln, om de ens får möjligheten att födas. Sen finns det de som får växa upp och känna att de inte är önskade. Det här är verkligen hemska situationer.

     Men Gud har något att säga om detta i sitt ord. Så här skrev David i Ps 27:10: Om än min far och mor överger mig, tar HERREN emot mig. I Guds ögon är vi alla önskade, för Han vill ha oss och Han vill ta emot oss. Det spelar ingen roll varifrån vi kommer eller hur omständigheterna ser ut. Han älskar oss och den dag som vi föddes gladdes Gud och änglarna över oss...


(Bilden är hittad via Google.)


Kommentarer

Skriv din kommentar här:

Namn:
Ska vi komma ihåg dig?

Mail: (det är bara vi som ser den!)

Hemsida/blogg:

Kommentar:

Trackback
Follow toliveforchrist

Jesussajten.se


RSS 2.0