GUD ÄR SVARTSJUK

Nu har jag äntligen tagit studenten så nu kan jag börja gå in för det här mer, kommer bli super roligt! =) Dock så är jag sliten än hehe.... när man tar studenten så ska det firas rejält ellerhur? Ni som väntar på att ta studenten, ni vet inte vad som väntar er! Det var så underbart roligt att jag skulle kunna gå om sista året bara för att få ta studenten igen! hehe... men nu tänker jag köra dagens ur minutbibeln :)


Gud är svartsjuk. Låt mig förklara; vi är Guds barn. Guds älskade barn. Och eftersom han älskar oss så högt, har han otroligt starka känslor för oss. När vi ger förstaplatsen i vårt liv till andra, och förlitar oss mer på andra än på honom, väcks hans svartsjuka till liv. Han hatar det. Han vill vara nummer 1. Han vill ha vår hängivenhet, vår kärlek och uppmärksamhet. Han har " älskat oss med så stor kärlek att fast vi var döda genom våra överträdelser har han gjort oss levande med Kristus" ( Efesierbrevet 2:4-5 ). Han står inte ut med att se att vi inte älskar honom tillbaka. Alla som har varit olyckligt kära vet lite grann hur det känns. Det finns få saker som gör mer ont än att den man älskar inte älskar tillbaka. Att den man allra helst vill ha en relation till själv inte vill ha någon. Gud vet vad olycklig kärlek vill säga. Han är svartsjuk. Så sätt Gud nummer 1 i ditt liv =)
PS! Om du har blivit dumpad eller avvisad kan det kännas skönt att veta att ingen förstår dig bättre än Gud!

// Idah

Kommentarer
Skrivet av: ungkristenkille.

Hej!



Minutbibeln är himla bra! Knut kan skriva lite konstigt ibland, kanske, men det är himla bra tankar han har.



Det här med svartsjuka... För en utomstående kan detta se ut som att Gud är en attention whore. "Me, me me!" - väldigt egoistiskt.

Don't get me wrong! Jag känner Herren, jag vet vem han är och jag vet att det inte är sådan han är. Men vad skulle du säga till någon som kom med det motargumentet?





Fridens,

Borg

2009-06-14 @ 18:47:24
URL: http://ungkristenkille.wordpress.com
Skrivet av: rebecca

Fan va gött med studenten!! Grattis ;D

Värt att tänka på det du skrev om att även gud blir svartsjuk..

2009-06-15 @ 03:31:49
URL: http://beccsbox.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Ska vi komma ihåg dig?

Mail: (det är bara vi som ser den!)

Hemsida/blogg:

Kommentar:

Trackback
Follow toliveforchrist

Jesussajten.se


RSS 2.0