JAG ÄLSKAR PANNKAKSKYRKAN!

Har ni hört talas om pannkakskyrkan?!? Jag är med i den och jag älskar pannkakskyrkan! Jag tänkte berätta lite vad det är!

Det är som det låter, det är en pannkakskyrka! Vi står ute och steker gratis pannkakor på stan som vi sedan ger till ungdomar som gamlingar!Här kommer lite text ur pannkakskyrkans hemsida.

"Djupast sett så handlar pannkakskyrkan om att det finns en Gud som bryr sig, bryr sig på riktigt och vill ha en relation med oss! Gud sitter inte bara på ett moln och tittar ner på oss här nere utan att bry sig, utan han är högst engagerad och vill möta just oss."
Och där har vi det! Det är ett utmärkt tillfälle att möta människor och sprida budskapet!
Jag är med i pannkakskyrkan i Edsbyn/Bollnäs, vi brukar stå i parken i byn när det är skolavslutningar och persmässan ( byfest) och i bollnäs brukar vi stå utan för Tranan ( nattklubb).

När vi är ute med pannkakskyrkan så brukar vi alltid ha ett partytält, en stor soffa, två fotöljer, stora mysiga kuddar, varma filtar, en matta(ibland), ett bord, ljuslyktor, ett stort kors, en pannkaksskylt där det står " GRATIS PANNKAKA FÖR DEN SOM VILL SMAKA" och en stor grilltunna och gitarr så man kan spela och sjunga tillsammans! Det är JÄMT fullt i partytältet med ungdomar som sitter där och äter sina pannkakor och kanske tillochmed läser våra biblar som vi har lagt ut på bordet! Pannkakskyrkan är väldigt populärt och det är nästan alltid kö i pannkakskön! Vi var ute igår kväll och det var kö från när vi bröjade ( klockan 22:00) tills vi sluta (02:00 ) . Pannkakskyrkan är väldigt populärt, det är allt från ungomar till gamla människor som kommer och vill ha pannkaka, tillochmed POLISERNA kommer fram och vill ha pannkaka! Första gången dom såg oss så frågade dom om vi hade tagit med hela vardagsrumet dit haha! Jag har sett flera gånger när poliserna tar ungdomarnas alkohol och ungdomarna blir så sura på dem och svär åt dem och senare ca 30 min, en timme efter så står eller sitter dom i sofforna och käkar pannkakor och skrattar med poliserna, det är så coolt! Igår kom även en nattvakt fram till mig och sa " Om ni skulle sluta med pannkakskyrkan, så skulle vi sakna er". Jag måste berätta en sak som hände förra sommarn när vi var ute i parken, jag ska ta ett citat ur pannakakskyrkans hemsida som min vän emma har skrivit. ( som ni även kan läsa på pannkakskyrkans hemsida)

"Henke började under första kvällen prata med ett gäng killar, vad han inte visste var att en av dem var rasist, och dessutom väldigt full. Och vad gör killen som är stor som en vägg om inte laddar knytnäven för att ge honom en stor smäll i huvudet! Som tur var, eller jag ska säga med Guds beskydd, hann Henke ducka. Om inte han gjort det kan jag lova att han svimmat av. Men, det "roliga" i den här historien är att en stund senare kommer killen med svansen mellan benen och ber om ursäkt. Han ger till och med Henke en kram! Och som att det skulle vara nog. Innan kvällen är slut sitter rasistkillen i tårar medan Henke ber för hans skadade knän!"

Därför uppmanar jag er där ute, STARTA PANNKAKSKYRKAN!

http://www.pannkakskyrkan.se/

// Idah

Kommentarer
Skrivet av: Samuel

Hej Idah! Grymt inspirerande alltså ni är så bra uppe i Edsbyn! Funderar å tänker att det vore roligt att lägga upp detta på pannkakskyrkans blogg? Är det ok? Det kan nog inspirera massa folk e jag säker på!

Önskar er fantastisk sommar med Jesus å pannkakor (=

Mvh Samuel Lundström

2009-06-07 @ 23:13:27
Skrivet av: Rebecka

Nej vad fin berättelse om Henke och den andra killen.

Och vad häftigt att poliserna och vakterna kommer. Wow! önskar det fanns något sådant här där jag bor :) Pannkakskyrkan låter hur underbar som helst.

2009-06-14 @ 16:15:10
URL: http://letmetellyouafashionstory.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Ska vi komma ihåg dig?

Mail: (det är bara vi som ser den!)

Hemsida/blogg:

Kommentar:

Trackback
Follow toliveforchrist

Jesussajten.se


RSS 2.0