Johannes Amritzer - en modern missionär som ofta är på resande fot!

Nu tycker jag att det är dags för ett bloggtips, det var ju ett tag sen sist känns det som.
     Den här gången tänkte jag tipsa om Johannes blogg som jag har börjat läsa nu den senaste tiden. Han skriver om sitt liv som en modern missionär som ofta är på resande fot. Han är också grundaren till Mission SOS, lärare på SOS Missionsbibelskola, blivande pastor i SOS Church i Stockholms City och är gift med Maria som han också har två barn tillsammans med. Några fler intressanta fakta är att han är född i Österrike, har flyttat mycket och haft hela 21 olika adresser och har ungefär 250 resdagar per år...



Så kika in på hans blogg på http://www.johannesamritzer.blogspot.com/ - den är grym! :)

Kommentarer
Skrivet av: Dragana

Spännande med nya bloggar.



(Svar: Ja, men jag har varit i den sitsen där jag varit så fattig att min familj vid ett tillfälle betalade för att få bo med grisar. Så illa var det och var fanns alla hjälp organisationer då?



Jag säger inte att man inte ska donera pengar och så, men vissa saker kan man inte påverka till att börja med och andra så slänger man pengar på fel ställe. Röda Korset går att lita på och FN organisationer, men det är också allt. Alla andra är slöseri med pengar för att de gör inget för att faktiskt hjälpa.)

2009-06-03 @ 00:54:31
URL: http://iseedee.blogg.se/
Skrivet av: rebecca

Fräckt att resa så mycket som 250 resdagar per år!!! Grymt härligt :)



svar: TAACK!! så jävla härligt att äntligen ha tagit studenten :)

2009-06-03 @ 14:31:08
URL: http://beccsbox.blogg.se/
Skrivet av: Mandy

Hey jag och mina systrar blev frälsta på hans möte här i Örebro för ett år sen. Det var han som bad en frälsningsbön med oss. Haha han är så härlig och verkligen sån som väcker ungdomarnas intresse., Präst för dem som inte går i kyrkan :)

2009-07-07 @ 19:22:40
URL: http://mizzmandy.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Ska vi komma ihåg dig?

Mail: (det är bara vi som ser den!)

Hemsida/blogg:

Kommentar:

Trackback
Follow toliveforchrist

Jesussajten.se


RSS 2.0