Jesus sa: Gå därför ut och gör alla folk till lärjungar!

Idag tänkte jag återigen presentera en ny kategori - mission.

I Matt 28:18-20 säger Jesus: Jag har fått all makt i himlen och på jorden. Gå därför ut och gör alla folk till lärjungar! Döp dem i Faderns och Sonens och den helige Andes namn och lär dem att hålla allt vad jag har befallt er. Och se, jag är med er alla dagar intill tidens slut. I Apg 1:8 säger Han: Men när den helige Ande kommer över er, skall ni få kraft och bli mina vittnen i Jerusalem och i hela Judeen och Samarien och ända till jordens yttersta gräns.


(Bilden är hittad via Google.)

Jesus dog för hela mänskligheten för att vi ska kunna få liv i Honom. Hela mänskligheten lever dock inte för Honom och väldigt många har inte ens hört talas om Honom. Det finns flera tusen onådda folkgrupper ute i världen som vi behöver nå med evangeliet så att de kan ta ställning och säga ja eller nej till Jesus.

I den här kategorin kommer det att komma olika inlägg som berör mission. Jag (Erica) kommer att skriva lite om mina tankar om mission och berätta lite om missionsresor som jag har varit på. Kanske kan jag även skriva lite om hur man gör för att bli missionär. Det kommer även att komma tips om mission och saker som är bra att tänka på, undervisning och självklart så får ni skicka in saker till vår bloggmail om ni vill.

På Hans befallning ska vi nå de onådda och föra människor in i Jesu öppna famn...

Kommentarer
Skrivet av: Katja

Jamen det är jag.. :) Fast jag svär lite ibland :S

2009-05-25 @ 17:11:06
URL: http://smultronduvan.blogg.se/
Skrivet av: Sara

Sv: Oh, va mysigt för henne att va i Spanien! Men Sverige är ju också bra ;) hah



Matteprovet gick sådär.. det var ganska svårt, men förhoppningsvis klarar jag mig över g-gränsen.



Tack! tycker också om den :)



Bra det med mission! Sjukt att det finns folk som inte har hört talas om Jesus. Vi måste berätta:D



God bless you!

2009-05-25 @ 19:35:55
URL: http://saara.blogg.se/
Skrivet av: Erika

sv: haah okej ^^

2009-05-25 @ 21:06:25
URL: http://icanpikan.blogg.se/
Skrivet av: Jasmine

Gå gärna in på min blogg jag har frågestund!!=D

2009-05-25 @ 21:43:19
URL: http://jasminetunisia.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Ska vi komma ihåg dig?

Mail: (det är bara vi som ser den!)

Hemsida/blogg:

Kommentar:

Trackback
Follow toliveforchrist

Jesussajten.se


RSS 2.0