Dagens Bibelord - 2 Kor 10:3-5.

2 Kor 10:3-5:
Ty även om vi lever här i världen, strider vi inte på världens sätt. De vapen vi strider med är inte svaga utan har makt inför Gud att bryta ner fästen. Ja, vi bryter ner tankebyggnader och allt högt som reser sig upp mot kunskapen om Gud. Och vi gör varje tanke till en lydig fånge hos Kristus

Vi lever inte bara ett fysiskt liv utan också ett andligt liv. På grund av detta strider vi inte på världens sätt utan använder oss istället av andliga vapen som är så mycket starkare än de vapen som man strider med i världen. Vi kan med våra vapen bryta ner tankebyggnader och göra varje tanke till en lydig fånge hos Kristus. Detta är något som jag själv har testat, och det fungerar verkligen. Jag hade tankar som jag inte ville ha och som jag tyckte bara förstörde för mig så jag bad att Gud skulle göra varje tanke till en lydig fånge hos Kristus, och jag känner att det blev bättre sen. Så snacka om kraftfulla vapen. :)

/ Erica


Kommentarer
Skrivet av: ElinArmour

Ja, det var lite tråkigt faktiskt =/

2009-11-10 @ 17:55:37
URL: http://elinarmour.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Ska vi komma ihåg dig?

Mail: (det är bara vi som ser den!)

Hemsida/blogg:

Kommentar:

Trackback
Follow toliveforchrist

Jesussajten.se


RSS 2.0