My actions will be heard, even louder than my words...

Ni har säkert alla någon gång hört uttrycket att man ska leva som man lär. Det är lite det som det här inlägget kommer att handla om.
     Då jag hörde den här låten med Ian Eskelin fick jag inspirationen till att skriva det här. Så här sjunger han i refrängen: Shout! Shout it out, shout it out loud! My actions will be heard, even louder than my words…

Det är jättebra att vi berättar för andra om Jesus, leder de till frälsning och lär ut vad Bibeln säger om olika saker. Men det som egentligen talar ännu starkare än allt som vi någonsin kan säga är hur vi själva väljer att leva. Det räcker inte bara att vi tror och att vi med våra ord säger bra saker. Vi behöver också handla efter vår tro så att våra gärningar samverkar med den tro som vi har.
     Om vi säger till andra att man ska leva helt efter Bibeln och följa Gud i allt och själva inte gör det så är det ju uppenbarligen något som är fel, eller hur!? Jakob skriver i sitt brev i det andra kapitlet att tro utan gärningar är död. Visst är det genom tron på Jesus som vi blir frälsta, absolut, och visst kan vi aldrig vara perfekta utan är alltid beroende av nåden. Men som frälsta måste vi också leva som att vi är det. Det måste märkas på oss; vi måste låta Jesus förvandla våra liv. Vi ska exempelvis inte bara säga att man ska älska sin nästa som sig själv, vi ska älska vår nästa som oss själva. Vi ska inte bara säga att det är fel att ha sex innan man har gift sig, vi ska inte ha det själva heller. Och samma sak är det förstås med allt annat. Är vi frälsta ska vi leva som frälsta, och inte som vi gjorde innan. Cause our actions will be heard, even louder than our words…

/ Erica


Kommentarer
Skrivet av: Maria

Så sant, det du skriver i detta inlägg. En handling säger ju alltid mer än tusen ord. Jag hoppas och tror att människor runt omkring mig har sett min "förändring" det senaste året. Det händer mycket nu och det känns spännande och jag försöker att vara lyhörd för allt.



Jag har inte gått bibelskola, men tanken har slagit mig flera gånger senaste månaden. Men inte kan väl jag, jag är för gammal, men jobbet då...osv, men som sagt var, Herrens vägar äro outgrundliga ibland...:-)



Gud välsigne dig och kram från Maria

2009-10-07 @ 23:58:06
URL: http://haggqvistmedq.blogg.se/
Skrivet av: Katrin

tack!:D



åh vad bra ^^ att du gilla bakrunden asså ^^

2009-10-08 @ 18:41:12
URL: http://katrinc.blogg.se/
Skrivet av: ElinArmour

Hej!

Tänkte bara tipsa om att du kan få en bloggdesign för 20 kronor här:

http://elinarmour.blogg.se =)

Ta en titt! =)

2009-10-08 @ 19:52:30
URL: http://elinarmour.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Ska vi komma ihåg dig?

Mail: (det är bara vi som ser den!)

Hemsida/blogg:

Kommentar:

Trackback
Follow toliveforchrist

Jesussajten.se


RSS 2.0