Jag älskar att vara i kyrkan. ♥

De där söndagarna i kyrkan är riktigt underbara, om man frågar mig.
     Jag älskar att få komma till kyrkan och känna mig inspirerad, uppmuntrad och få prisa Gud i lovsången tillsammans med andra. Ofta känns det som om taket är på väg att lyfta och man nästan kan känna hur änglarna sjunger med oss inför Guds tron. Då vi döper någon som har valt att leva för Jesus och den personen får gå ner i dopgraven och begrava sitt gamla liv så är stämningen verkligen på topp. Jag jublar inombords. Jag älskar att få sitta och lyssna på predikan och lära mig. Det har till och med hänt några gånger att predikan har handlat om precis det som jag behövde få höra. Som om Gud ville säga det just till mig. Då vi ska ta nattvarden tillsammans känns det alltid så stort. Jag kan känna mig alldeles darrig. Det får mig att tänka så mycket mer på vad Jesus har gjort för mig. På att Han offrade sig själv för mig, för att jag skulle få liv genom Honom. Det finns inget större än det. Inget bättre. I slutet på mötet har vi förbön. Då kan någon be för en om man vill det. Att be tillsammans under mötet är underbart, och att sen också få någon som ber för en efter om man känner att man behöver det är minst lika underbart.
    Det är så här det är att vara i kyrkan, and that’s why I love it. Jag längtar redan till nästa gång jag ska åka dit, till nästa gång jag får vara med om allt det här underbara igen…


Det här är min församling – Korskyrkan i Gävle. ♥

Det enda negativa jag har att säga då det gäller kyrkan, för ja, det finns faktiskt en sak, är att jag av naturliga skäl nu då jag bor ute på landet för tillfället inte är där lika mycket som jag var tidigare. Det känns såklart lite tråkigt. Just därför vill jag uppmuntra er så mycket mer att gå dit. Ta vara på att ni (förhoppningsvis) inte har flera mil till kyrkan. Se på det som ett privilegium att få komma dit. Njut av det.

/ Erica


Kommentarer
Skrivet av: Anonym

Va fint du skrev. För mig är känns det oxå så :) helt underbart. Ja det finns 32000 löften hehe mycket att stå på. Jaha så man kan bli vad som helst? typ ungdomspastor? Kramar

2009-09-24 @ 00:01:12
URL: http://mizzmandy.blogg.se/
Skrivet av: ★ SimonSvensson ☆★☆ [ZvenZon.blogg.se] ★

Sv: Nej jag vet det kändes verkligen inte skönt att få sådana "järn saker" mellan tänderna.. :/

Men jag for och tog ut dom idag, verkligen skönt! =)

2009-09-24 @ 02:24:55
URL: http://zvenzon.blogg.se/
Skrivet av: Jollan

Så sant. Det tar tio minuter för mig att gå till min kyrka. Då är man faktiskt ganska bortskämd.



Kram!

2009-09-24 @ 08:19:17
URL: http://josefinsymaskin.blogg.se/
Skrivet av: Anonym

fett jobbigt):

2009-09-24 @ 18:53:09
URL: http://katrinc.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Ska vi komma ihåg dig?

Mail: (det är bara vi som ser den!)

Hemsida/blogg:

Kommentar:

Trackback
Follow toliveforchrist

Jesussajten.se


RSS 2.0