Varför bortförklara Guds ord?

Idag är det vanligt att många människor försöker att bortförklara Guds ord på olika sätt. Man kommer med ursäkter som till exempel att samhället har förändrats så mycket sen Bibeln skrevs och att vi därför får anpassa Bibeln efter hur det är idag, eller så säger man kanske att man inte kan tolka allt som står i Bibeln bokstavligt eller varför inte att allt inte kan vara sant eftersom Gud älskar oss så väldigt mycket...


Frågan är dock hur mycket man egentligen har tänkt till då man kommer med dessa egentligen ganska korkade argument. För ja, jag tycker verkligen att de är ganska korkade. Fortsätt läs så kommer du att förstå varför jag tycker som jag gör.


Visst förändras samhället, det är inget konstigt eftersom vi hela tiden utvecklas. Eftersom vi inte är perfekta kan vi alltid sträva efter att bli bättre.

     Gud däremot är redan perfekt och därför kan Han inte bli bättre än vad Han redan är. Han behöver inte utvecklas. Han ändrar inte åsikt eller ångrar sig. Påstår man det så menar man antingen att Gud inte är perfekt och därför behöver utvecklas som vi gör (vilket också skulle göra Honom till en lögnare med tanke på en hel massa bibelverser), eller att Han anpassar sig efter oss av någon anledning (vilket också skulle göra Honom till en lögnare med tanke på en hel massa bibelverser). Och anpassar Han sig efter människan så borde Han ju egentligen få väldiga problem eftersom vi människor har en förmåga att inte vara överens om saker. Det komiska här är då att de som menar att Han anpassar sig efter människans utveckling alltid tror att Han håller med just dem. Totalt ologiskt med andra ord.


Om vi går vidare till tolkningsfrågan så behöver man inte göra det så komplicerat, tycker jag. Är något skrivet på ett sätt i Bibeln så att man har anledning att tolka det symboliskt (som exempelvis en liknelse) så gör man ju såklart det, men är den enda anledningen för en symbolisk tolkning att man själv tycker att det låter osannolikt så blir det ju lite dumt. Ska man göra på det viset kan man ju få det till vad som helst liksom.


Bibeln är Hans ord som är nedskrivet av Hans tjänare och inspirerat av Hans Helige Ande. Det håller genom allt. Det är ord från den allsmäktige guden till oss.

     Det är inte och kommer aldrig att vara okej att ha sex innan äktenskapet, leva som homosexuell, ljuga om det inte skadar någon, bli sambo eller något annat som går emot Guds ord. Bara för att Gud älskar oss betyder inte det att Han tillåter allt eller att saker helt plötsligt blir okej bara för att vi tycker på ett visst sätt. Sen kan man såklart alltid välja att inte hålla med och inte följa Gud, men om man inbillar sig att det är okej så ljuger man bara för sig själv.


/ Erica


Kommentarer
Skrivet av: Anonym

Håller verkligen med dig :) Zumba är en slags dansvideo där man går ner i vikt. Typ blandning av salsa och andra danser., As roligt faktiskt.



Kram

2009-08-14 @ 21:36:06
URL: http://mizzmandy.blogg.se/
Skrivet av: ingrid

Erica, mycket bra och klokt skrivet.Det kan man bara säga Amen till. Tack och Gud välsigne dig!

2009-08-14 @ 22:14:35
Skrivet av: Mandy

Hehe jag har inte hunnit se så många flera men igår blev det Moses och den var så bra !!! Allting bra med dig då`??



kram

2009-08-15 @ 22:25:01
URL: http://mizzmandy.blogg.se/
Skrivet av: Sara

Sv: Ja, bröllop är verkligen vackert!! det var två vänner från kyrkan som gifte sig :) superhärliga människor! tyvärr hände det lite saker, så jag kunde inte vara med, men från vad jag hört så blev kvällen jättebra ändå :)

2009-08-16 @ 11:13:24
URL: http://saara.blogg.se/
Skrivet av: Maria

Hej på er. Det är så riktigt det ni skriver. Bibeln skall inte tolkas utan tro på. Det är ju Guds ord.

Ja de orden håller genom ALLT. Hälsn och blessings/Maria

2009-08-16 @ 17:31:46
URL: http://www.jesuslever.eu/gospel/
Skrivet av: p.

Fast hur vet man för det första att bibeln är Guds ord? Och framförallt: Varför skulle man tro på att det finns en Gud överhuvudtaget, det verkar ju rätt osannolikt!! Det är ju dessutom väldigt många människor som skrivit i Bibeln, de förmodas ha skrivit det som de har UPPFATTAT vara Guds ord - tror ni verkligen att INGENTING har lyckats bli förvanskat längs vägen?! Hur exakt översatt är den till exempel?

2009-08-21 @ 16:53:04
Skrivet av: Erica @ toliveforchrist

Svar till p...



Om vi säger så här: Om du för en åtminstone en liten stund antar att Gud finns och att Han är allsmäktig, tror du då inte att Han skulle klara av att skydda sitt eget ord mot att bli förvanskat? Skulle Han inte kunna tala det Han vill säga till oss in i sina tjänares hjärtan så att de kunde skriva ner det?

Fast nu ska man ju såklart inte anta saker, men jag vill bara få fram med detta att det är väldigt sannolikt att Bibelm, om Gud finns och är allsmäktig, stämmer. :) Sen kan man också genom att tro på och studera Bibeln närmare upptäcka mer och mer att det verkligen stämmer och att man kan leva efter det idag. Om man tror så kommer man också att leva efter Bibeln och då man gör det så ser man i sin tur att det fungerar. Helanden till exempel, det står att vi ska få det vi ber om vi tror och det finns fullt med exempel på hur Jesus helade människor i NT. Om vi då tror, ber och följer Gud och det inte skulle ske helanden överhuvudtaget i dagens samhälle då skulle vi ju inse att något var fel. Samma sak om ingen blev andedöpt och kunde tala i tungor. Om ingen profeterade. Osv. Då skulle Bibeln inte kunna stämma. Men jag har själv blivit helad, jag känner människor som har blivit helade, jag vet att tungotal är vanligt, människor jag inte känner har profeterat saker in i mitt liv som har stämt. Så då blir det också en sannolikhet att Bibeln är sann. ;) Sen vet vi ju nu till exempel att vissa då dödahavsrullarna hittades trodde att översättningarna inte skulle stämma med tanke på hur lång tid som var emellan, men det visade sig stämma. Trots att det var flera tusen år mellan dödahavsrullarna och det vi läser i Bibeln idag som även fanns med där. Så utifrån det kan vi också säga att det är sannolikt att Gud klarar av att beskydda sitt ord.

Det står också i Bibeln att Gud inte ska överge de som söker Honom, och att om man söker Honom ska finna Honom. Vilket är ett sätt att ta reda på om Han är verklig eller inte. För om man med ett ärligt hjärta söker Honom (och inte bara skämtar till det lite för att man vill testa Gud!) så ska man finna Honom också. Fast sen tror jag att problemet för många där är att de inte vill söka Gud, och om inte viljan finns där så blir det ju svårt...

2009-08-21 @ 18:39:34
URL: http://toliveforchrist.blogg.se/
Skrivet av: p.

Okej, om vi antar att det finns en Gud, då håller jag faktiskt med dig - i så fall lär Bibeln stämma. Om det är Jahve som är guden dvs! ;) Det finns ju trots allt miljontals människor som tror på andra gudar och ett antal hundratusen åtminstone som aldrig hört talas om Jesus. Men OM Gud finns så ger det upphov till många frågor som ingen kristen jag mött lyckats besvara på ett tillfredsställande sätt! Jag önskar verkligen att det fanns en Gud, som vakar över oss, hör våra böner, hjälper oss, tar oss till en fantastisk plats om vi följer Hans regler osv... men det verkar inte så troligt. Ett tag önskade jag att jag trodde fast jag inte gjorde det men inte fan hjälpte det - allt sunt förnuft, all min erfarenhet och den rådande forskningen pekar på att Gud förmodligen inte finns. Och om Han trots allt finns så verkar Han inte lyfta många fingrar för att hjälpa oss direkt. Han botar inte ens förkylningar hos extremt troende, goda, missionerande och bloggande dyrkare verkar det som...

2009-08-25 @ 13:18:27
Skrivet av: p.

Vad gäller helande så kanske det finns någon annan anledning till att människors kroppar spontanläker. Varför denna snabbhet att förklara det med Gud? Och varför gör Han det inte oftare om Han nu kan det? Varför låta gamla människor på äldreboenden ligga i flera år med smärtor som inga mediciner biter på, var är Gud när unga flickor säljs som sexslavar, när mammor halkar in i drogmissbruk och deras treåring dör för att hon slickat i sig kokain från golvet på en knarkfest? Hur kan det komma sig att en allsmäktig och god Gud inte räddar barnen?

2009-08-25 @ 13:24:37
Skrivet av: Erica @ toliveforchrist

Svar till p.



Jo, visst finns det det. Jag kan erkänna att jag inte har läst några av de andra religionernas heliga skrifter (även om jag har koll på åtminstone det grundläggande i det dem tror). Men jag känner ändå att jag kan vara säker på att det är den Gud som det står om i Bibeln som "är den rätte" till stor del på grund av det jag skrev i den förra kommentaren. :)



Jag har blivit botad från en förkylning nu under sommaren. Sen betyder ju inte det att jag a l l t i d blivit helad varje gång jag varit förkyld ända sen jag valde att följa Gud. Men jag kan förstå varför också. Jag kommer ihåg förra sommaren till exempel, då hade jag fått världens förkylning och det kändes som om det var taggtråd i halsen, jag bad och blev inte helad. Ungefär ett år senare då jag känner febern komma och kroppen kännas som bly så vaknar jag frisk nästa morgon. Skillnaden var att den första gången så tänkte jag att "det är bara en förkylning, det är inte så farligt" och bad trots att jag egentligen inte a l l s trodde att något skulle hända. Visst visste jag att Gud kan hela och allt det där, men att Han skulle hela mig just då var det jag inte riktigt hade tron för. Den andra gången däremot trodde jag inte bara på helande rent allmänt utan jag trodde att Gud skulle hela m i g. Jag tror att "problemet" många gånger är att vi inte tror. Det betyder inte att man är en hemsk kristen eller nåt sånt, till och med apostlarna råkade ut för detta ibland (och de hängde med Jesus typ h e l a tiden!). Men tar man små steg i tro så kan de oftast bli större med tiden.

Tron är alltså nyckeln till att få det man ber om. Man skulle kunna beskriva det som att Gud sträcker ut sin hand och vill ge oss så mycket, men då vi inte tror så ignorerar vi praktiskt taget det. Men om vi tror så sträcker vi ut vår hand tillbaka för att ta emot, och det gör all skillnad i världen.



Varför man är så snabb att förklara det med Gud beror (förutom att man tror på Honom och helande såklart!) antagligen till stor del på att helandet många gånger sker i samband med bönen. Jag har t ex skrivit om då jag blev helad från depression, då bad några för mig och under den korta stunden som det tog att be så förändrades allt. Jag kunde känna Guds närvaro så starkt också, det var nästan som om Han bokstavligt talat rörde vid min själv och lyfte bort något stort och tungt. Så att jag då förklarar det med att det var Gud som helade mig är då inte så konstigt. :)



Jag tror också att Gud vill hjälpa och hela alla, men många gånger så ignorerar vi Honom. Jag har själv gjort det, och det var inte förrän jag började tro på Honom och följa Honom som jag kunde se en förändring. Han förvandlade mitt liv... :)

2009-08-25 @ 23:09:50
URL: http://toliveforchrist.blogg.se/
Skrivet av: p.

Men alltså, det lever flera miljarder människor på jorden, varav en stor del är kristna. Jag har sett otaliga dokumentärer från länder där människorna har större problem än förkylningar; kristna människor som verkligen tror, ber varje dag, ger bort sin sista mat av medkänsla och kärlek till andra och ändå dör i HIV innan de fyllt trettio. Är du så naiv att du tror att eftersom dessa människor inte blir helade av Gud så är det för att de inte TROR nog äkta? Har du aldrig testat att överväga om det kanske finns andra skäl? Och andliga upplevelser, till exempel en känsla av att allt hänger ihop och att livet är så vackert och fyllt av kärlek att ögonen tåras och det känns som om bröstet ska sprängas kan man ha fast man är övertygad ateist. Kan jag vittna om. Tänk om känslan inombords inte är Gud, tänk om det är vi själva som uppfyller oss?

2009-08-26 @ 14:12:54
Skrivet av: Erica @ toliveforchrist

Svar till p.



Jo, jag vet att man kan känna så trots att man är ateist, för det kan jag också vittna om. Jag kunde ha lyckorus och känna att allt var helt perfekt. Men nu är det du beskrev inte samma sak som att känna Guds närvaro. Jag har varit ateist och känt det som du beskrev så att jag kan jämföra, och jag kan erkänna att då jag kände det så trodde jag inte att det var möjligt att känna något starkare. Men tydligen så hade jag fel, för det som jag har känt sen jag blev kristen är en miljon gånger starkare. Minst.

Och även om det var så att människan hade en förmåga att uppfylla sig själv, menar du då också att alla de kristna som kan vittna om helanden helade sig själva? Eller att vi helar varandra då vi ber för varandra? Och varför funkar det inte på ateister om det inte skulle ha något med Gud att göra..? :)



Och jag menar inte att man inte tror ä k t a om man inte blir helad. Isåfall skulle inte ens lärjungarna på Jesu tid ha trott äkta. För de fick höra flera gånger av Jesus att det var deras otro som hindrat dem. Petrus sjönk då han skulle gå till Jesus på vattnet, de misslyckades med att driva ut en ond ande osv.

Sen undrar jag också om du hört om människor som b l i v i t helade!? För jag tror (rätta mig om jag har fel) att ateister många gånger fokuserar helt på det Gud inte gör och inte a l l s på det som Han faktiskt gör. Så att det framstår lite som att t ex ingen annan människa i ett annat land blivit helad från HIV. Jag har sett videoklipp från missionsfestivaler där säkert hundratals människor blivit helade från olika sjukdomar...

2009-08-26 @ 18:12:03
URL: http://toliveforchrist.blogg.se/
Skrivet av: p.

Det beror på vad du menar med helad. Jag har blivit helad själv faktiskt! Från att ha haft migränattacker och varit tvungen att ta mediciner 1-2 ggr per vecka till att aldrig behöva ta något alls- av en helg tillsammans med en väldigt speciell person. En hypnotisör. En annan sak: Jag har hela mitt liv varit allergisk mot pollen mm, vilket bara försvann till synes av sig själv under ett par månader. Min lillasyster fick en sjukdom i njurarna som inte en läkare visste vad det var och blev tvungen att ta insulin med spruta, de trodde att hon skulle behöva göra det resten av livet men helt plötsligt började njurarna fungera igen. Jag har blivit mystiskt hjälpt att hitta borttappade saker, haft osannolik tur i massor av situationer, vetat saker innan de ska ske osv men jag blir jäkligt rädd när folk ska förklara sådant med att det är Gud direkt. Varför inte bara säga som det är: vi vet inte, eller gissa, göra en bild av vad som verkar troligt. Blind tro verkar crazy. Det är klart ateister fokuserar på vad Gud INTE gör, för det finns ju som ingen förklaring till varför Han skulle hjälpa en människa men inte en annan. Är han God så skulle han ju hjälpa alla tycker jag. Alternativet är att Han finns och då är Han inte god och då vill då iaf inte JAG till Hans rike.

2009-08-27 @ 01:22:37
Skrivet av: Erica @ toliveforchrist

Svar till p.



Jo, i och för sig, det är inte alltid Gud som helar. Det kanske låter konstigt att jag säger det, men om vi ska prata i icke-kristna kretsar så sker det ju andliga saker där med. Saker som inte har med Gud att göra utan som kommer från andra andemakter. Det finns till och med exempel på det i Bibeln(!), men det beskrivs inte som något gott eller något som vi ska vara inblandade i. Men visst finns det. Spådomar som talar in i människors liv, under och tecken och lite allt möjligt egentligen. Nu menar jag självklart inte att allt det händer människor som söker onda andemakter. Däremot så kräver inte andemakterna någon bekännelse, det spelar ingen roll om du tror eller inte eller om du ens vet var undret kom från. Poängen är att det ska vara missledande. Som ett alternativ till Gud som aktivt arbetar för att människor ska vända sig bort från Honom.

Vad tror du själv att det som du berättade om kommer ifrån? Som ateist tror man väl inte på ens möjligheten att det finns en gud eller andra andliga makter som kan hjälpa oss på olika sätt. Tror man att det är möjligt men man tror sig samtidigt inte kunna veta så är man ju agnostiker. Eller?

Men jag säger iallafall att jag vet. :) Hade jag bara blivit helad rätt upp och ner så hade jag inte vetat, då hade jag undrat. Kanske sökt efter något som kunde förklara det. Men nu säger jag istället att jag vet, för det sker precis som det står i Bibeln. Och inte bara gällande detta, utan då det gäller allt annat med. Så då du säger att blind tro verkar crazy så håller jag med, för det vill inte jag heller ha. :)



Det står faktiskt inte någonstans i Bibeln att Gud ska hjälpa alla. Det står att Han inte överger de som s ö k e r Honom, det står att vi ska få det vi ber om då vi t r o r och det står att de som inte skäms för Människosonen ska Han inte heller skämmas för. En tro där Gud hjälper alla är helt enkelt inte biblisk på något sätt. Däremot så vill Gud att a l l a ska komma till Honom och att a l l a ska bli frälsta, det är Bibeln väldigt tydlig med. Gud vill ha en relation med alla människor. Men Han är också en rättfärdig domare enligt Bibeln och Han kan inte ha en relation med syndare som inte har omvänt sig och inte vill ha med Honom att göra. Men Han erbjuder frälsning till alla. Så jag tycker att Gud är god ändå just eftersom erbjudandet finns där för varje människa att tacka ja till om man vill det...

2009-08-28 @ 19:32:43
URL: http://toliveforchrist.blogg.se/
Skrivet av: p.

Jag tror, vilket stöds av den nuvarande forskningen om hjärnan, medvetandet och kroppen, att det är vi själva som åstadkommer en hel del av det. Kanske allt, kanske inte. Jag tror inte att det är en andlig makt, som vi inte kan veta något om som åstadkommer helande, "mirakel" och allmän tur. Människan består av både medvetna processer som tänkandet och omedvetna, som blodflöde och avläsning av andras kroppspråk som sker helt eller delvis omedvetet, mer eller mindre medvetet i olika situationer. Vi har ett enormt känsloregister, en röst som kan frambringa ett mycket stort antal unika ljud och förmågan att visualisera, abstrahera och prata med oss själva, vilket också sker delvis omedvetet i de flesta situationer för många människor. Jag tror att vi är större än vårt medvetande och att andra "delar" av oss uppfattar och reagerar på saker vi inte märker. Om något faller i vår närhet reagerar vi direkt med att fånga eller undvika, beroende på om det är en glasvas eller kniv utan att tänka. Andra läser av oss, reagerar på våra sociala signaler och kommer till oss eller går därifrån, beroende på sina (o)medvetna föreställningar och attityder. Vilket förklarar hur man kan träffa på "rätt" människor. Forskningen som pågår om våra gener, som i kroppen har visat att generna verkar styra allt från vår ämnesomsättning till vår olika smak vad gäller mat. De kan dessutom, och det här har man sett under det senaste året, att gener kan slås av och på och detta händer ofta. Det har sett ut att ske av sig själv, men nu har man hittat samband mellan känslomässiga upplevelser, mat, mediciner och annat. Trauman i tidig barndom aktiverar gener som leder till minskad stresstålighet t ex. Det här blev väldigt långt. Mycket av det som beskrivs i bibeln kanske stämmer in på vad som händer vid helanden och andra situationer, men jag betvivlar starkt att förklaringen är Gud. Jag får känslan att man satt orsaken "Gud" på det man kunnat beskriva men inte förklara. För idag kan vi förklara mycket mer och mycket verkar inte ha med Gud att göra även om Han mot all förmodan skulle existera.



Jag vet att det står att Han inte ska hjälpa alla, men det står att de som tror ska få det de ber om. Det verkar bara som att så inte sker. Det verkar finnas massor med troende som inte får ens hälften av vad de ber om. Och hur går det för alla som inte ens fått en chans att tro?

2009-08-31 @ 08:32:24
Skrivet av: Erica @ toliveforchrist

Svar till p.



Jag tror inte alls på det med forskningen. Jag menar inte att forskning har helt fel, men att människan själv skulle åstadkomma såna otroliga saker känns helt ologiskt. Vissa saker kanske, som att reagera då något faller och reagera på sociala signaler. Men att döva bara börjar höra och tumörer försvinner kan inte bero på oss själva. Samma sak med profetiska uttalanden. Människor har bett för mig och sagt saker som verkligen har talat rakt in i mitt liv som de omöjligt hade kunnat veta annars. osv. :)



Jag tror verkligen att alla som t r o r får vad de ber om. På något sätt. Ibland händer det ju att Gud har en annan plan med. Jag bad t.ex. för en sak en gång, fick inte det, blev skitsur (väldigt moget, jag vet ^^) och sen drygt en månad senare fick jag det jag bad om och mycket m e r . Gud ville alltså ge mig mer än vad jag bad om och därför fick jag vänta på mitt bönesvar. Det kommer alltså inte jämt på en gång. Men det behöver alltså inte vara negativt för det, om jag ser tillbaka nu så är jag bara glad att jag fick vänta. För då jag väl fick det första jag bad om så blev jag helad också, och det var ju inte helt fel...



Det är just för att alla ska få en chans att tro som vi har fått missionsbefallningen. Men visst händer det att det dör människor inom de folk som vi inte har nått än, som verkligen inte har fått höra något om Jesus a l l s .

Jag tror att man på något sätt får en chans att tro då iallafall, fast jag vet inte exakt hur det skulle gå till. Men det känns väldigt osannolikt att en person som inte har hört något överhuvudtaget i n t e skulle få en chans med tanke på hur viktigt det är enligt Bibeln att alla ska få höra evangeliet och att det står att Gud vill att alla ska bli frälsta.

2009-09-01 @ 18:56:44
URL: http://toliveforchrist.blogg.se/
Skrivet av: p.

Det kanske känns ologiskt för tt faktiskt har ganska liten kunskap om hur människokroppen och -psyket faktiskt fungerar? Varför skulle det inte kunna bero på oss själva att vår dövhet plötsligt försvinner? För den läkare jag känner verkar inte sådana saker ologiska alls.



Själv kan jag tänka att visst, för mig är det ofattbart hur folk tillfrisknar spontant från allvarliga åkommor, men jag måste säga att det verkar ännu mer ologiskt och ofattbart att det skulle existera en överjordisk varelse som är allsmäktig och allsvetande samtidigt, som pratar till människor i deras "inre" men absolut inte till deras riktiga öron och som kräver att man TROR på honom för att få komma till hans rike - det spelar liksom ingen roll hur god och kärleksfull man varit i sitt liv utan misslyckas man med att tro "äkta" så får man brinna lik förbannat. En sådan varelse verkar mer ologisk än att ens öron äntligen får nog med vad de nu behövde för att läka.



Du tror att de som tror får vad de ber om. Betyder det att om någon som kallar sig kristen inte får det de ber om, utan drabbas av världens misär, så är din teori att de nog inte tror "på riktigt"?

2009-09-09 @ 18:32:17
Skrivet av: Erica @ toliveforchrist

Svar till p.



Det finns iallafall inget övertygande som skulle tala för att det skulle vara så. Men du får gärna berätta hur din läkarvän tänker. ;p



Vad är det konstiga med att Gud talar till vårt inre istället för till våra fysiska öron egentligen!? För om vi är både fysiska och andliga varelser och Gud är andlig och talar till vår ande (vårt inre) så kan jag inte se något konstigt med det.

Och tror man inte så lever man kvar i synden, och en sådan person kan Gud inte ha gemenskap med för a t t Han är god. Så jag ser inget konstigt i det heller. Det är ju inte så att Gud är som en omogen tonåring och säger: "Hmpfh, nu tror inte du på mig, så därför får du inte komma till min himmel." Utan de som tror har ju inte heller omvänt sig bort från synden utan lever fortfarande kvar i den. De har aldrig tagit emot förlåtelsen (som för övrigt är helt gratis genom Jesus)...



Både ja och nej.

Jag tror inte att man b l i r sjuk för att man inte tror tillräckligt mycket, och jag tror inte att andra hemska saker händer på grund av att man inte tror tillräckligt mycket heller. Utan det är helt enkelt så världen är eftersom vissa, med sin fria vilja, väljer att göra hemska saker och eftersom världen är fallen på grund av att synden kom in i den.

Men då man h a r blivit sjuk, då något hemskt h a r hänt och man ber så, ja, då måste man tro för att det ska "hända saker". Jesus säger att den som ber och TROR ska få. Om vi inte tror så kan vi inte heller ta emot det som Gud vill ge. Detta är inte så konstigt egentligen. Om en människa ger dig något så måste du ju ta emot det för att få det, eller hur!?

2009-09-11 @ 16:15:21
URL: http://toliveforchrist.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Ska vi komma ihåg dig?

Mail: (det är bara vi som ser den!)

Hemsida/blogg:

Kommentar:

Trackback
Follow toliveforchrist

Jesussajten.se


RSS 2.0