Mandy berättar: Så blev jag frälst!

Idag blir det vittnesbörd här på bloggen. Mandy har nyligen berättat i sin blogg om hur hon blev frälst, och har sagt att jag gärna får lägga upp det här också. Det är ett starkt vittnesbörd som jag hoppas att så många som möjligt kan få läsa...



Jag har länge tänkt skriva om hur jag blev frälst men har inte riktigt haft tid för så långt inlägg tidigare. Nu har jag tid och ork att skriva om det. Nu har jag all tid i världen och jag skriver med glädje!

Allting har hänt stegvis. Jag har växt upp med kristendomen ända sen jag var liten och jag har alltid trott på Gud. Jag har alltid vetat att Jesus är vägen och sanningen men jag hade inte bjudit in honom i mitt liv som min personliga frälsare. När jag var liten så gick vi alltid på söndagskolan och massa kristna läger på somrarna och det är jag så tacksam för idag. Mycket av det jag lärde mig som liten har varit ett hjälp på vägen mot Jesus. Min barnatro dog aldrig utan jag har trott och bett i hela mitt liv fast  jag tog aldrig steget jag borde ha tagit.. Jag visste hela tiden att jag skulle inte komma till himlen när jag dog om jag inte blev frälst.. Den där Gudsfruktan jag hade med mig hela min ungdomsperiod kan jag bara tacka för.

När jag var runt 14 hamnade jag i fel umgänge och började göra massa kriminella saker samt dricka. Jag visste att det var fel men ändå gjorde jag det. Dels för att man ville verka så cool, dels för att alla andra gjorde det. Jag hade alltid dåligt samvete för det jag gjort, jag mådde dåligt morgonen efter och bara kände hur världelös jag var. Jag höll på dricka tills jag var 17 år. Jag träffade min nyvarande pojkvän och jag slutade dricka. Alkohol behövdes inte mera och jag kände att jag hittat meningen med livet. Någon som älskade mig fullt ut.

Livet men min pojkvän har varit underbart men efter ungefär tre år kände jag bara en längtan efter något mera. Det var då jag hittade boxningen. Jag började boxas och kände hur allting annat bara försvann. Jag kunde glömma alla problem och bara vara en stund. Jag började träna varje dag.. Jag blev riktigt duktig och funderade på att tävla. Jag flyttades till tävlingsgruppen och det ända jag tänkte på var att boxas! Jag kände mig stark och mäktig. Det var som ett skydd mot allting i världen och jag kände att ingen kunde knäcka mig. Tills dagen jag mötte Jesus!

Jag hade boxats i ungefär ett och ett halv år när Gud började prata till mig och jag blev mer och mer intresserad av att läsa biblen. Det var kring  spökandet i min brors och hans flickväns lägenhet. Dem var rädda och hjälplösa och jag kände så starkt att jag ska berätta om Jesus för dem. Dem trodde att det fanns snälla och elaka spöken och att det var människor som inte hittat till andra sidan, Jag visste att det inte var så utan att det är onda andar allihop och började predika det jag visste för dem. Vi läste bibel och diskuterade massa om Gud. Det onda i lägenheten var så stark och jag kände att vi skulle kalla på några kristna för att be bort allting i Jesu namn.

Det gjorde vi. Jag bad min mamma och hennes vänner komma. Dem bad och bad och till slut hörde vi anden skrika och smälla i dörrar innan han stack. Hela lägenheten fylldes av den Heliga anden och vi bara grät och skrattade av kraften. Några dagar efter det åkte vi till ett möte och jag kände hur Gud kallade på mig. Jag gick fram med mina systrar och vi tog emot Jesus i våra liv. Det var dagen då mitt liv började.

Först tyckte jag inte att något speciellt hade hänt.. Men allting vände, Gud började ändra min tankesätt angånde boxning,jag kände ingen meninge med det hela och jag försökte faktiskt vända på saken på alla sätt så att jag skulle kunna fortsätta boxas.. Jag kommer ihåg hur jag tänkte om att jag kanske skulle kunna boxas för Gud och inte ha ära själv haha men det gick ju inte. Jag slutade helt.. Jag visste att jag skulle leva för Gud och inte för mig själv längre. Jag började känna mig fri från mina egna begär. Jag läste bibeln och lät Gud lära mig steg för steg.

Vi började gå på ungomdsmöte i en kyrka men jag kände inte att jag hade kommit hem. Jag försökte passa in och känna att det var Gudsvilja att jag hamnat där men Nej det var inte min plats. Jag bad Gud vägleda mig till den församlingen jag skulle vara i och det dröjde inte länge tills han gjorde det. Mamma berättade om en bibelkurs som skulle börja i Citykyrkan och vi började där. Första gången visste jag inte va jag tyckte,allting var så nytt och konstigt men andra veckan kände jag bara att jag hade kommit hem. På den kursen öpnnade Gud mina ögon och jag började förstå allt. Jag kunde knappt tro hur mycket jag ändrade bara på några veckor. Jag blev totalt förvandlat. Det var inte jag själv som blev duktig utan det var Jesus som renade mitt inre.

Jag behövde inte svära mera,,det bara försvann.. Jag började känna Gudskärlek till mig och friheten jag fick. Den friheten har inget utav sakerna jag gjort gett mig.  Mitt liv blev totalt förändrad och jag fick glädje. Jag kände att jag hade kommit hem och det dröjde inte länge tills jag , syrran och Becka döpte oss till Kristus.  Efter dopet kände jag att jag var räddad helt. Nu vet jag att jag ska till himlen och fruktan försvann. Jag tillhör Jesus nu! Och lever för honom varje dag i mitt liv.



Vi blev även medlemmar i Citykyrkan och jag är så tackasam att Gud vägledde mig dit.

Nu har det gått över ett år sen jag blev frälst och allting hände i stegvis. Som ett projekt i mitt inre. Den Heliga anden är med mig varje dag och hjälper. Det är helt underbar hur älskad man kan känna sig varje dag. Jag skulle aldrig byta tillbaka till mörkret när jag har hittat Ljuset!  Den Friden Jesus ger kan inte jämföras med något annat. Han har förlåtit mina synder och strykit bort dem. Nu behöver inte jag söka mera. Jag har hittat livet!
 
Gud gör under runt omkring mig hela tiden. Tre stycken i min familj har blivit frälsta för bara några veckor sen. Mitt liv med min pojkvän blir bara lyckligare och lyckligare.  Jag tackar Herren för allting som hänt.

Det var en kort version av min frälsing. Ni kan gärna fråga va ni vill.

Jesus älskar er!

Kommentarer
Skrivet av: Mandy

Nej va roligt att läsa sin egen skriven text :)

2009-07-27 @ 19:17:21
URL: http://mizzmandy.blogg.se/
Skrivet av: JN

Amen...........



Ja Arkesund, var ett mysigt ställe. Synd bara att det var lite blåsigt då vi var där...

2009-07-27 @ 19:23:16
URL: http://kristen.blogg.se/
Skrivet av: sara

sv: okejokej vilken film? :) var nyss hos en kompis :)

2009-07-28 @ 02:14:18
URL: http://schniii.blogg.se/
Skrivet av: Anonym

ja helt rätt, men jag behöver fortfarande bli mer trofärdig. Jag bad en gång och trodde att det var de rätta och att mitt liv ändrades, men allt va desamma som de brukade.

Jag vet att Gud kommer att hjälpa mej att börja mitt liv från början. Men jag vet allt det jag skriver om i min blogg.

Tackar Gud för allt<3

2009-07-28 @ 13:52:16
URL: http://kristnas.blogg.se/
Skrivet av: p.

Fast du vet väl att vältränade människor lever både längre och friskare liv än religiösa? Så det kanske är dags att ta upp boxningen igen ;)

2009-08-03 @ 22:17:09

Skriv din kommentar här:

Namn:
Ska vi komma ihåg dig?

Mail: (det är bara vi som ser den!)

Hemsida/blogg:

Kommentar:

Trackback
Follow toliveforchrist

Jesussajten.se


RSS 2.0