BIBELUNDERVISNING

Här kommer vi skriva lite bibelundervisning som ni kan följa =) Och jag tänker dela en sak som jag skrev till våran skola's kristangrupp, vi har ett plank på skolan där vi får sätta upp lite grejjer och då satte jag upp detta: ( ops, det är taget ur boken take off som joakim lundqvist har skrivit )


" EN VÄNS KÄRLEK BESTÅR ALLTID"
"Så står det i Ords 17:17. Du kommer under livet att möta många människor som korsar din väg, finnas där ett tag och sedan försvinner. Du kommer att möta sådana som finns i närheten av dig så länge de själva kan tjäna någoting på er relation, men är som bortblåsta då du en dag hamnar i knipa och behöver hjälp. Och så kommer det att finnas några som består, några som finns där - inte för att de är tvingade eller för att de kan utbyttja er vänskap - utan bara för att de vill finnas där, för att de är dina vänner."

Jesus är min bästa vän och han har varit det under 3 års tid. Han finns alltid där, dag som natt. Han kommer alltid bestå, alltid vilja mig det bästa och han är inte tvingad att vara min vän, han VILL vara min vän och han vill vara din vän med, mer än vad du någonsin kan ana!

// Ida


Kommentarer

Skriv din kommentar här:

Namn:
Ska vi komma ihåg dig?

Mail: (det är bara vi som ser den!)

Hemsida/blogg:

Kommentar:

Trackback
Follow toliveforchrist

Jesussajten.se


RSS 2.0