Jesus tröstade mig...

Nu tänkte jag att jag skulle berätta om en gång då Jesus tröstade mig på ett speciellt sätt. Eftersom jag tidigare har skrivit om detta på min privata blogg så klistrar jag in det därifrån.



En kväll för flera år sen var jag väldigt ledsen. Jag var det ofta back then. Det var vanligare att jag var ledsen än att jag var glad, om vi säger så. :p
     Just den här kvällen så hade jag precis gått och lagt mig. Jag låg där under täcket och tänkte på hur mycket jag önskade att jag inte skulle vakna nästa dag, att livet bara skulle vara över en gång för alla så att all smärta kunde försvinna. Jag kände ingen livslust överhuvudtaget. Efter bara ett litet tag började tårarna rinna för fullt och jag kände mig så otroligt övergiven. Det kändes som om ingen skulle kunna få det att kännas bättre igen. Jag blundade för att trots allt försöka sova samtidigt som jag började viska Jesus tyst för mig själv, om och om igen... Det kändes så tryggt och bra. Då helt plötsligt kände jag hur någon stod där i rummet bredvid min säng. Jag blundade ju, men trots det så kände jag hur det blev ljusare i rummet trots att det var mitt i natten och alla lampor var släckta. Precis i den stunden slutade jag gråta och kände mig helt plötsligt lycklig och fridfull, jag tror inte ens att det gick en sekund innan jag somnade...
     På morgonen då jag vaknade satt det fridfulla kvar och allt kändes bra.

Jag kommer aldrig att glömma den händelsen. Jesus tröstade mig fast allt kändes hopplöst. Nu vet jag mer än någonsin förr att hur ledsen jag än är och vad som än har hänt så kan Jesus alltid trösta mig. :)

/ Erica

Kommentarer
Skrivet av: Natalie

Det är helt fantastiskt ju! Jag var med om en liknande sak, jag var så troligt stressad och satt på bussen. Jag bestämde mig för att blunda och tänka på att Jesus skulle göra allt bättre och ge mig styrka att lösa allt som skulle göras. Inte bara en lösryckt bön utan verkligen en innerlig bön. Fast det var mycket kallt i bussen blev jag helt plötsligt otroligt varm, ända ut i fingertopparna, bara sådär på några sekunder. Jag kände en inre frid och jag upplevde samma känsla av ljus som du beskrev ovan trots att jag blundade. Jag kunde även nästan helt känna hur någon klappade på min kind fast ingen satt bredvid mig. Efter detta löste sig nästan alla saker som stressat min tillvaro. Visst är Jesus fantastisk! Jag har upplevt detta flera gånger och friden jag känner kan knappast beskrivas med ord :)

2009-05-23 @ 14:45:26
Skrivet av: Milla

Wow, tack för att du delar med dig av händelsen. Gud välsigne dig.

2009-05-23 @ 23:48:54
URL: http://millastankar.devote.se
Skrivet av: J

Att läsa andras vittnesbörd är alltid stärkande...

Ska läsa vidare i eran blogg sen..

2009-05-24 @ 18:54:25
URL: http://kristen.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Ska vi komma ihåg dig?

Mail: (det är bara vi som ser den!)

Hemsida/blogg:

Kommentar:

Trackback
Follow toliveforchrist

Jesussajten.se


RSS 2.0