Åttonde och sista punkten - En evighet med Jesus...

Idag kommer jag att skriva utifrån den sista punkten från det här inlägget.

En evighet med Jesus…

Vad som händer med de troende som har fått evigt liv kan vi läsa om i de två sista kapitlen i Uppenbarelseboken, and trust me when I say it’s only good stuff. Jag tänkte att jag skulle skriva några citat ur dessa kapitel så får ni se exakt hur underbart det faktiskt kommer att bli. Då får vi vara med Jesus för alltid. ♥


(Bilden är hittad via Google tidigare.)

Upp 21:1-7.
Och jag såg en ny himmel och en ny jord. Ty den första himlen och den första jorden hade försvunnit, och havet fanns inte mer. Och jag såg den heliga staden, det nya Jerusalem, komma ner från himlen, från Gud, redo som en brud, som är smyckad för sin brudgum. Och jag hörde en stark röst från tronen säga: ”Se, nu står Guds tabernakel bland människorna, och han skall bo hos dem och de skall vara hans folk, och Gud själv skall vara hos dem. Och han skall torka alla tårar från deras ögon. Döden skall inte finnas mer och ingen sorg och ingen gråt och ingen plåga. Ty det som förr var är borta.” Han som satt på tronen sade: ”Se, jag gör allting nytt.” Och han sade: ”Skriv, ty dessa ord är trovärdiga och sanna.” Han sade också till mig: ”Det har skett. Jag är A och O, begynnelsen och änden. Åt den som törstar skall jag ge att dricka fritt och för intet ur källan med livets vatten. Den som segrar skall få detta i arv, och jag skall vara hans Gud, och han skall vara min son.

Upp 21:22-23.
Något tempel såg jag inte i staden, ty Herren Gud, den Allsmäktige, och Lammet är dess tempel. Staden behöver inte ljus från sol eller måne, ty Guds härlighet lyser upp den, och dess ljus är Lammet.

Upp 22:1-4.
Och han visade mig en flod med livets vatten, klar som kristall. Den går ut från Guds och Lammets tron. Mitt på stadens gata, på båda sidor om floden, står livets träd som bär frukt tolv gånger, varje månad bär det frukt, och trädets blad ger läkedom åt folken. Och ingen förbannelse skall finnas mer. Guds och Lammets tron skall stå i staden, och hans tjänare skall tjäna honom. De skall se hans ansikte, och hans namn skall stå skrivet på deras pannor.

/ Erica


Kommentarer
Skrivet av: ElinArmour

Nej, jag har inte gjort det..

Tål inte att dricka "ren" mjölk - får så ont i magen. =/

2009-11-06 @ 18:51:24
URL: http://elinarmour.blogg.se/
Skrivet av: rebecca

svar: Nej ingen från min släkt är väl från Thailand egentligen. Min farbror träffade min faster där, så det är enbart hon :) Och ja, nu är ju min lilla kusin därifrån också ;D Jag och min familj har åkt dit 3 gånger. Jag bara älskar det landet :)

2009-11-08 @ 13:58:06
URL: http://beccsbox.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Ska vi komma ihåg dig?

Mail: (det är bara vi som ser den!)

Hemsida/blogg:

Kommentar:

Trackback
Follow toliveforchrist

Jesussajten.se


RSS 2.0