Hittade Gud på Internet.

Idag lägger jag upp ett vittnesbörd om en kille som hittade Gud på Internet som jag läste om i ett nya testamente som jag har där det finns några vittnesbörd också.



Hittade Gud på Internet.

För drygt ett år sedan hade Joaquin Martinez-Rique,
en 16-årig DJ från Borås, inte en tanke på att bli kristen – snarare tvärtom. I hans ögon hade kristna alltid varit trista torrbollar som brukade få både en och annan hånfull kommentar när han sprang på dem i skolans korridorer.

Men en dag lärde han känna en kristen tjej,
som på något underligt sätt faktiskt var normal. Dessutom fanns det något smittande i hennes Gudstro som fick Joaquin att känna att något saknades på insidan hos honom själv. Hemma i sin ensamhet surfade han in på en kristen webbsajt. Trots att det han läste kändes skrattretande besökte han sajten igen redan följande kväll. Denna gång fick orden en ny innebörd och Joaquin förstod att det var något äkta i det han läste. Hans första bön blev kort men ärlig: ”Gud jag ger dig EN chans!”.

Nästa morgon var ingenting sig likt.
En stark känsla av frid och förlåtelse fanns i hela sovrummet. Förundrad men lycklig insåg han att han fått en första smak av Guds enorma kärlek. En kärlek som finns för var och en som vill ta emot den! 


Vill du skicka in ditt vittnesbörd så att det kommer med på bloggen så är det bara att skriva till [email protected].

/ Erica


Kommentarer
Skrivet av: Maria

svar: nej, jag har nog inte skrivit något om det. Det var ju många år sedan, -77. Livet har sedan fått mig att gå min egen väg några gånger, men vilken tur att man hittar tillbaka till den rätta vägen igen och att Jesus tar emot mig med öppna armar.



Ha en fin dag. Blessings / Maria

2009-11-26 @ 09:01:29
URL: http://haggqvistmedq.blogg.se/
Skrivet av: Julia

Det finns massor av gripande vittnesbörd i streetbible och metal bible och alla dem, jättegripande. Gud är stor!



sv: Tack snälla :D

2009-11-26 @ 18:10:44
URL: http://juliapysslar.blogg.se/
Skrivet av: rebecca

Hehe intressant.



svar: Jo, men det är segt när mna väl planerat in en sovmorgon och det inte blir så ;)

2009-11-29 @ 11:54:43
URL: http://beccsbox.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Ska vi komma ihåg dig?

Mail: (det är bara vi som ser den!)

Hemsida/blogg:

Kommentar:

Trackback
Follow toliveforchrist

Jesussajten.se


RSS 2.0