Allt samverkade till det bästa, precis som Gud hade lovat.

Förra hösten blev ingenting riktigt som jag hade tänkt mig att det skulle bli. Istället vändes allt upp och ner
     Eftersom det verkligen inte fungerade att bo med mamma så flyttade jag ut på landet som inneboende hos mormor och morfar där jag nu bor tillfälligt. Tidigare hade det gått helt åt skogen med skolan eftersom det var jobbigt hemma och det fick mig att må dåligt och gick mer eller mindre ut över allt annat. Då jag flyttade hade jag hoppat av och sökt till ett distansgymnasium där jag tänkte läsa sista året av gymnasiet, detta till stor del på grund av att det är flera mil till närmsta gymnasium här ute och jag ville inte pendla. Dock så blev det krångel med allt detta och det hela slutade med att jag fick börja plugga på distans på Komvux i januari och skjuta på bibelskolan ett år. Tiden då jag inte visste hur det skulle bli var väldigt jobbig. Jag visste först inte när jag kunde börja plugga, var jag skulle plugga, hur allt skulle bli och under den här tiden läste jag ett speciellt bibelord mer än vanligt – Romarbrevet 8:28. Där står det att allt ska samverka till det bästa för de som älskar Gud. Jag valde att tro på det och hålla fast vid det. Trots att det kändes jobbigt så tänkte jag att allt skulle samverka till det absolut bästa för mig, och det gjorde mig lugn.



Idag har allt det där löst sig. Jag läser några kurser på Komvux, allt fungerar jättebra och jag ska söka till SOS Missionsbibelskola till nästa höst. Jag känner verkligen att allt samverkade till det bästa, och jag litar på att det alltid ska göra det eftersom det är vad Gud har lovat.

/ Erica


Kommentarer
Skrivet av: ElinArmour

Tack för tipset!

Det ska jag nog testa :)

Fast ska göra mig en stor kopp med té också ^^

Kram!

2009-10-21 @ 18:02:41
URL: http://elinarmour.blogg.se/
Skrivet av: garan

Ja, det bibelordet har jag tagit till mig

många ggr. "För dem som älskar Gud samverkar allt till det bästa."



Shalom!

2009-10-22 @ 11:38:20
URL: http://garan.blogg.se/
Skrivet av: Jennie

Det kommer bli bra ska du se. Ibland består livet av motgångar, men det finns säkert en mening med det med. Brukar jag tänka när det känns tungt. Och ser man i backspegeln, så det som man aldrig trodde skulle lösa sig löste sig. Ibland till och med till något bättre än man vågat hoppas på...



lycka till



2009-10-22 @ 23:47:35
URL: http://kristen.blogg.se/
Skrivet av: Jennie

Snurrig i min formulering kanske...

Menar skolan framöver kommer ´bli bra. Och även om det kändes svårt innan, har det ordnat sig nu.

Men när man mitt uppe i något kan det kännas svårt innan alltså..

2009-10-23 @ 22:38:10
URL: http://kristen.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Ska vi komma ihåg dig?

Mail: (det är bara vi som ser den!)

Hemsida/blogg:

Kommentar:

Trackback
Follow toliveforchrist

Jesussajten.se


RSS 2.0