Hjälp era medmänniskor.

Idag tänker jag skriva ett inlägg utifrån ett bibelord som jag tycker är väldigt bra och som berör mig väldigt mycket; Matt 25:40. Där säger Jesus så här: Då skall konungen svara dem: Amen säger jag er: Allt vad ni har gjort för en av dessa minsta bröder, det har ni gjort mot mig.


Jesus gråter då Han ser ut över världen och ser allt hemskt som vi gör mot varandra, så varför inte kämpa för att göra gott mot varandra istället?
(Bilden är hittad via Google.)

Då jag läser den här versen känner jag en så stark vilja till att göra så mycket mer för att hjälpa mina medmänniskor. Jag känner att jag vill vara en av de som Jesus kommer att säga så här till. Jag vill höra Honom säga de orden till mig och veta att jag verkligen har kämpat för att hjälpa andra med vad jag kan. Det kan vara allt från att ge någon ett leende som ser ledsen ut till att hjälpa någon ekonomiskt som har det jobbigt, eller kanske dela ut gratis mackor på stan eller något liknande. Det finns alltid något vi kan göra för att hjälpa någon annan – och jag tycker att vi ska välja att göra det!

Titta gärna på videon i det här inlägget för att höra en låt som handlar om just detta.

/ Erica


Kommentarer
Skrivet av: ElinArmour

Haha, kanske döpa om det till bara must ;)



Ja, men jag brukar kliva upp vid 17-tiden.

2009-10-30 @ 19:12:07
URL: http://elinarmour.blogg.se/
Skrivet av: Tess

Hejsan! :)



Jag har precis startat en Veckans Blogg-tävling på min blogg, så nu letar jag efter roliga, intressanta bloggar som vill vara med och tävla. Det hade varit kul om du vill vara med! Du kan anmäla dig i detta inlägget:



http://tesswaltenburg.blogg.se/2009/november/veckans-blogg-v-45.html



Kram, Tess

2009-11-04 @ 14:34:06
URL: http://tesswaltenburg.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Ska vi komma ihåg dig?

Mail: (det är bara vi som ser den!)

Hemsida/blogg:

Kommentar:

Trackback
Follow toliveforchrist

Jesussajten.se


RSS 2.0